ثبت ملی ۵ شهر صنایع دستی استان پیگیری می‌شود

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۰۸:۵۳:۴۷
کد خبر: ۱۱۶۹۴۲۸
ثبت ملی ۵ شهر صنایع دستی استان پیگیری می‌شود
در نشست مشترک جمعی از اعضای کمیته صنایع دستی کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق بازرگانی کرمان و انجمن صنایع دستی استان، پیگیری ثبت ملی 5 شهر صنایع دستی استان کرمان بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در این نشست تصمیم گرفته شد اقدامات لازم برای ثبت ملی 5 شهر کرمان، راور، قلعه گنج، شهربابک و راین انجام و این فعالیت ها با همکاری کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق کرمان، انجمن صنایع دستی و پژوهشگده صنایع دستی استان صورت گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان در این نشست با تاکید بر اینکه اتاق کرمان اهمیت فراوانی برای صنایع دستی به عنوان صنعت و هنر قائل است، گفت: اشتغالزایی، صادرات و سایر مزایای صنایع دستی، دلایل خوبی برای پرداختن جدی به این حوزه است. سیدمهدی طبیب زاده، افزود: کمیسیون گردشگری و صنایع دستی از کمیسیون های مهم اتاق و انجمن صنایع دستی نیز با خرد جمعی، هسته مستقل و با نفوذی برای مشورت است که باید از این فرصت ها برای معرفی صنایع دستی کرمان استفاده کرد.

وی ادامه داد: به پیشنهاد کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق بازرگانی کرمان برگزاری برخی رویدادها مانند یادبود "ماه نسا شهسواری پور" که در پروسه ثبت جهانی گلیم شیریکی پیچ سیرجان به عنوان "مادر صنایع دستی ایران" معرفی شد و همچنین زنده یاد "حاج محمد ارجمند کرمانی" از اساتید فرش کرمان، در معرفی صنایع دستی کرمان بسیار تاثیرگذار خواهد بود. طبیب زاده افزود: از ثبت ملی شهرهای صنایع دستی استان به عنوان صنعت درون یاب شهرها استقبال می کنیم و بر تهیه و تدوین نقشه راه مشخص برای صنایع دستی استان تاکید داریم.

گفتنی است صنایع دستی مختص این 5 شهر شامل فرش دستباف، چاقوسازی، حصیربافی، فیروزه، پته و ... است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز