رییس اتاق اصناف مرکز استان کرمان اعلام کرد:

انصاف نیست اصناف تعطیل شوند ولی ادارات و بانک‌ها به عنوان مراکز شیوع کرونا باز باشند

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۱۱:۰۵:۵۵
کد خبر: ۱۱۷۱۲۰۸
انصاف نیست اصناف تعطیل شوند ولی ادارات و بانک‌ها به عنوان مراکز شیوع کرونا باز باشند
رئیس اتاق اصناف مرکز استان کرمان با اشاره به شرایط سخت این روزهای اصناف گفت؛ اجرای محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها فشار مضاعفی را به اصناف به خصوص واحدهای استیجاری که باید ماهانه اجاره پرداخت کنند، وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ یوسف جعفری با تاکید بر اینکه نقش اصناف در انتقال بیماری کرونا بسیار اندک است، افزود: با توجه به گفته‌های ستاد ملی کرونا بیش از ۵۰ درصد انتقال ویروس کرونا در دورهمی‌ها و مجالس خانوادگی صورت می‌گیرد و انصاف نیست تمامی فشارها به حوزه اصناف وارد شود و حمایتی هم از این قشر صورت نگیرد.

وی تصریح کرد: در این شرایط بد اقتصادی، تعطیلی واحدهای صنفی، همان امید فروش اندک را از مغازه‌دار می‌گیرد، آیا مسئولان می‌توانند راهکاری برای پرداخت اجاره بها، چک‌های معوق و هزینه‌های عوارض شهرداری، حقوق و بیمه کارکنان، مالیات و دیگر هزینه‌های واحدهای صنفی ارائه کنند!؟

جعفری اظهارکرد: اجرای محدودیت‌ها برای مهار بیماری کرونا در همه جامعه یکسان نیست و همیشه تنها قشری که باید تعطیل شوند اصناف هستند و دیگر ادارات و سازمان‌ها که بیشترین عامل انتقال ویروس هستند، مانند بانک‌ها و ... مثل قبل باز هستند و فعالیت دارند و این موضوع عادلانه نیست.

وی افزود: در این شرایط اقتصادی که اصناف نیز مشکل تامین معیشت خانواده و هزینه اجاره بها و ... را دارند، بهتر است حداقل برای گروه شغلی ۲ محدودیت ساعتی اعمال شود تا در ساعات مشخصی، واحدهای صنفی بتوانند باز و فعال باشند و در کنار آن، نظارت بیشتری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت بگیرد.

نظر شما