معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان اعلام کرد

پیش‌بینی ۲۸۳۹ شعبه اخذ رای انتخابات شوراهای اسلامی در استان

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۰۸:۰۶:۵۸
کد خبر: ۱۱۸۳۰۲۹
پیش‌بینی ۲۸۳۹ شعبه اخذ رای انتخابات شوراهای اسلامی در استان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: ۲۸۳۹ شعبه اخذ رای برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کرمان با ۴۶ هزار نفر عوامل اجرایی پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدصادق بصیری در همایش فرمانداران و بخشداران سراسر استان از پیش‌بینی 2839 شعبه اخذ رای برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کرمان نام برد و اظهار داشت: 46 هزار نفر عوامل اجرایی برای برگزاری این انتخابات همکاری خواهند داشت که 10 هزار نفر نیروی نظامی و انتظامی تامین امنیت را به عهده دارند.

وی تعداد روستاهای واجد شرایط تشکیل شورای اسلامی را 2812 روستا اعلام کرد که 142 روستا دارای شورای 5 نفره و 2670 روستا شورای سه نفره هستند و در مجموع 8720 کرسی را شامل می‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان ابراز داشت: 67 روستا برای تشکیل شورا به حدنصاب نرسیدند که 63 روستا خالی از سکنه بوده و چهار روستا با عدم استقبال مواجه شدند.

بصیری عنوان کرد: 16 هزار و820 نفر برای شوراهای اسلامی روستا در استان کرمان کاندیدا شدند. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ادامه داد: 84 شهر با 440 کرسی نیز در استان کرمان انتخابات شوراهای اسلامی شهر را برگزار می‌کنند که در این رابطه 2056 نفر داوطلب ثبت‌نام کرده‌‌اند.

وی تصریح کرد: 1802 نفر داوطلب شورای اسلامی شهر در هیات‌های اجرایی استان تایید و 156 نفر رد شدند و 98 نفر انصرافی داریم.

بصیری تعداد تایید شدگان هیات‌های نظارت شهری را 1580 نفر و ردشدگان را 189 نفر اعلام کرد و گفت: 33 داوطلب نیز در این مقطع انصراف داده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان اظهار داشت: از مجموع 345 رد صلاحیت شده در هیات‌های اجرایی و نظارت، 307 نفر به این مسئله اعتراض داشتند که 157 نفر مورد تایید و 150 نفر رد شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز