مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان:

نسخه‌نویسی الکترونیک امکان دسترسی به سوابق درمانی بیمار را فراهم می‌کند

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۱۳:۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۱۸۳۳۱۱
نسخه‌نویسی الکترونیک امکان دسترسی به سوابق درمانی بیمار را فراهم می‌کند
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان این‌که نسخه‌نویسی الکترونیک در استان حدود 90 درصد انجام شده است، گفت: از اول خردادماه جاری هیچ نسخه کاغذی از پزشکان قابل پذیرش نیست و باید نسخه الکترنیک صادر شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد جعفری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «سازمان بیمه سلامت با 40 میلیون بیمه‌شده به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر درمان در سال 1400 ضمن مشارکت بسیار فعال در پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا، استراتژی اصلی خود را بر تکمیل پازل‌های سازمان تمام‌الکترونیک گذاشته است».

وی با اشاره به این‌که یکی از پازل‌های اصلی، حذف کامل دفترچه بیمه و استفاده حداکثری از سامانه‌های ویزیت الکترونیک است، افزود: «در کرمان با بالاترین میزان توفیق در بین استان‌های کشور در خردادماه جاری میزان نسخه‌نویسی الکترونیک به 90 درصد نزدیک شده و امیدواریم در طول این ماه باقی‌مانده نسخه‌ها نیز به روش الکترونیک صادر شود».

جعفری با اشاره به مزیت‌های نسخه‌ی الکترونیک برای بیمه، موسسه‌ی درمانی و بیمه‌شده، بیان کرد: «با اجرای طرح نسخه‌ی الکترونیک، بیمه‌شدگان به سوابق الکترونیک تشخیصی درمانی خود دسترسی دارند و هر بیمه‌شده با ورود به آرشیو الکترونیک که در اختیارش قرار می‌گیرد، سوابق را مشاهده می‌کند و بیمه‌نامه‌ی آن‌ها نیز الکترونیکی تمدید می‌شود».

وی ادامه داد: «کنترل و ثبت دقیق داروها، آزمایشات و خدمات پاراکلینیک بیمار در طول سال در سامانه موجب می‌شود هنگام ویزیت توسط پزشک، توجهی به سابقه‌ی بیماری‌های قبلی صورت گیرد که بزرگ‌ترین تحول در کیفیت درمان بیمار محسوب می‌شود».

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: «با نسخه‌نویسی الکترونیکی اشتباه در نسخه‌خوانی و تحویل دارو و کسورات بیمه‌ای نیز کاهش می‌یابد».

وی افزود: «مطالبات کسانی که نسخه‌ی الکترونیک صادر می‌کنند، در  پایان هر ماه پرداخت می‌شود و در حال حاضر بیمه سلامت استان کرمان هیچ مبلغی به مطب‌ها، داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک بدهکار نیست».

جعفری بیان کرد: «در استان کرمان از اول اردیبهشت‌ماه تولید دفترچه‌های بیمه متوقف شده و همه موسسات درمانی چه طرف قرارداد چه غیرطرف قرارداد مجهز به سامانه‌ی الکترونیک شده تا در هنگام تجویز دارو و خدمات نیازی به دفترچه‌ی بیمه نباشد».

وی با اشاره به این‌که مردم می‌توانند از طریق تماس با سامانه‌ی ارتباطی 1666 از اعتبار دفاتر بیمه مطلع شوند، افزود: «در حال حاضر روزانه چهار هزار نسخه در استان کرمان داریم که 400 مورد آن دستی است و به دلیل مسائلی از جمله قطعی برق، خرابی سیستم رایانه و ... با نسخه‌ی کاغذی مواجه هستیم و با این وجود هنوز برخی داروخانه‌ها پذیرش نسخه‌ی کاغذی دارند».

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با تاکید بر لزوم همکاری پزشکان در نسخه‌نویسی الکترونیک گفت: «مردم دفترچه‌ی کاغذی ندارند و هر چه پزشکان بیشتر همکاری کنند چه طرف قرارداد باشند یا نه و زودتر نسخه‌ی الکترونیکی را فعال کنند، مردم کمتر آسیب می‌بینند و آرشیو الکترونیک بیمار نیز تکمیل‌تر می‌شود».

وی افزود: «از پزشکانی که نمی‌دانیم کجا حضور دارند و احتمالا مطب ندارند اما اجازه‌ی طبابت دارند، دعوت می‌کنیم با دریافت کد کاربری از سازمان بیمه سلامت، برای نسخه‌نویسی الکترونیک از آن استفاده کنند».

جعفری اضافه کرد: «از اول خردادماه جاری هیچ نسخه‌ی کاغذی از پزشکان قابل پذیرش نیست و باید نسخه‌ی الکترنیک صادر شود».

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز