رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

توسعه با ارزش افزوده ضرورت استان است

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۳:۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۱۸۶۱۳۶
توسعه با ارزش افزوده ضرورت استان است
رئیس اتاق بازرگانی کرمان با بیان اینکه اقتصاد استان باید از تکیه بر منابع به سمت تکیه بر دانش تغییر یابد، گفت: تغییر رویکرد توسعه استان از وضعیت فعلی به سمت توسعه با ارزش افزوده ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیدمهدی طبیب زاده در شصت و یکمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی توسعه شرکت‌های دانش بنیان افزود: پرداختن به موضوع مهم اقتصاد دانش بنیان با ابزارهایی مانند شرکت های دانش بنیان، بهره‌وری، مهارت‌آموزی و توسعه صادرات بر اساس رهنمودهای مقام‌های عالی استان و نمایندگان مجلس مورد تاکید بوده و در راستای هدف کلی توسعه استان است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان ظرفیت های بسیاری در حوزه های مختلف دارد، تصریح کرد: استان کرمان با 140 دانشگاه، 130 هزار دانشجو، وجود مقاطع عالی تحصیلی و زمینه کار، باید با حرکت جهادی، انقلابی و سریع به سمت توسعه دانش بنیان پیش رود. طبیب زاده اظهار کرد: در حال حاضر استان کرمان در تعداد شرکت های دانش بنیان رتبه 17 کشور را داراست که با توجه به ظرفیت ها و ضرورت های استان، این جایگاه چندان مناسب نیست.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان بیان کرد: در هفته‌های گذشته همه سازمان‌های متولی و ذیربط در موضوع اقتصاد و توسعه دانش بنیان را دعوت و تبادل نظر و آسیب شناسی انجام شد تا بتوان شاهد رشد کمی و کیفی فعالیت های دانش بنیان استان کرمان در سطح ملی باشیم.

وی ادامه داد: انجمن شرکت های دانش بنیان نیز برای تجمیع و هم افزایی فعالیت های این شرکت ها شکل گرفته و استان یک فعالیت حاکمیتی شامل تدوین سند فناوری استان را به این انجمن واگذار کرده است. طبیب زاده، خاطرنشان کرد: اتاق به عنوان نهاد اجماع ساز برای هماهنگی بین این سازمان ها وارد میدان شده تا با کمک اعضای این مجموعه شاهد رشد قابل توجه باشیم که لازمه آن طراحی اکوسیستم برای رشد شرکت ها است. رئیس اتاق کرمان گفت: آمادگی در تفکر مدیران و مسئولان و فضای لازم برای رشد شرکت های دانش بنیان در سطح مدیریتی وجود دارد که امیدواریم این تلاش ها به نتیجه لازم برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز