هشتمین سوگواره کشوری تعزیه ده زیار

۱۴۰۰/۰۳/۱۷ - ۱۰:۲۱:۲۳
کد خبر: ۱۱۸۹۲۱۵
هشتمین سوگواره کشوری تعزیه ده زیار
هشتمین سوگواره کشوری تعزیه ده زیار به مناسبت ایام ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و شهادت امام صادق (ع) با حضور تعزیه خوانان کشوری و اساتید تعزیه ایران از هفتم خرداد ماه جاری آغاز شده و هم اکنون در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در ایام برگزاری هشتمین سوگواره کشوری تعزیه ده زیار هنرمندان حسینی تعزیه خوان از سراسر کشور مجالس تعزیه خوانی منتسب به واقعه عاشورا را شبیه خوانی کردند.

حسین انجم شعاع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در بازدید از روند برگزاری هشتمین سوگواره کشوری تعزیه در روستای ده زیار کرمان این مراسم آیینی را از برنامه های در نظر گرفته شده ویژه سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) عنوان کرد و اظهار داشت: سوگواره کشوری تعزیه ده زیار همه ساله به این مناسبت در استان کرمان برگزار می شود.

روستای ده‌زیار به‌عنوان یکی ازخاستگاه تعزیه کشور در استان کرمان است که در تمام مناسبت‌های مذهبی مراسم سنتی مذهبی تعزیه خوانی در آن برگزار و همه ساله با برگزاری سوگواره‌های ملی و استانی تعزیه میزبان گروه‌های برگزیده تعزیه و علاقه‌مندان به هنر آیینی مذهبی شبیه‌خوانی از سراسر کشور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز