رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

گردشگری استان باید برای استقبال از گردشگران خارجی آماده شود

۱۴۰۰/۰۳/۱۷ - ۱۵:۴۵:۳۲
کد خبر: ۱۱۸۹۴۸۰
گردشگری استان باید برای استقبال از گردشگران خارجی آماده شود
رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: با واکسیناسیون جهانی مردم، پس از پایان کرونا حتما استقبال خوبی از توریست های خارجی خواهیم داشت و استان باید خود را برای جذب این توریست ها و ارائه خدمات در سطح بین‌المللی آماده کند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیدمهدی طبیب زاده در نشست مدیران و فعالان صنعت گردشگری استان با نمایندگان صنعت گردشگری کشور مجارستان افزود: باید از این فرصت باقی مانده برای بازسازی زیرساخت های گردشگری و کسب آمادگی لازم بهره برد. وی با بیان اینکه بازارهای جهانی در حوزه جذب گردشگر فراهم است، تصریح کرد: استان باید به حد استانداردهای بین المللی برسد و آمادگی لازم در این رابطه را کسب کند.

طبیب زاده خاطرنشان کرد: این نشست آغاز یک مسیر برای توسعه همکاری های گردشگری کرمان و مجارستان است و دو طرف می توانند در این رابطه نقشه راه تهیه و بر اساس آن عمل کنند. رئیس اتاق کرمان خطاب به فعالان گردشگری کشور مجارستان افزود: شما در این نشست با بخش کوچکی از توانمندی های آژانس های مسافرتی استان آشنا شدید و امیدواریم با حضور فیزیکی شما در کرمان ظرفیت های گردشگری استان را بیشتر مشاهده کنید.

طبیب زاده، با بیان اینکه در این نشست با آژانس های قوی مجارستان نیز آشنا شدیم، تصریح کرد: نیاز به اطلاعات بیشتری نسبت به آژانس های مجارستان وجود دارد که امیدواریم این اطلاعات در اختیار فعالان حوزه گردشگری کرمان قرار گیرد و البته اطلاعات آژانس های گردشگری کرمان را نیز به علاقمندان در مجارستان ارسال خواهد شد. وی کرمان را سرزمین عجایب ایران عنوان کرد و گفت: تنوع اقلیم در استان تجربه های جدیدی را برای گردشگران خارجی رقم خواهد زد که برای کشف این تجربه از فعالان گردشگری مجارستان دعوت می شود به کرمان سفر کنند و مهمان نوازی کرمانی ها را ببینید.

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق کرمان با بیان اینکه کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور، بیش از 3 میلیون نفر جمعیت دارد، گفت: این استان 660 جاذبه ملی و 7 اثر جهانی ثبت یونسکو دارد. محمدرضا بهرامی افزود: بزرگترین راسته بازار ایران، گرمترین نقطه جهان، بزرگترین بنای خشتی جهان (ارگ بم)، 17 درصد باغات کشور و بزرگترین معادن زغالسنگ در کرمان قرار دارند. وی اظهار کرد: امیدواریم با پایان یافتن کرونا فم‌تورهای بین کرمان و مجارستان فعال شوند و بتوان گردشگری را رونق بخشید.

محمد جهانشاهی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمان نیز در این نشست با اشاره به پیگیری امضای خواهر خواندگی با یکی از شهرهای مجارستان از طریق شهرداری کرمان افزود: پیش از این یکی از شهرها برای امضای خواهرخواندگی با کرمان معرفی شده و امیدواریم همین مسیر ادامه یابد.

گفتنی است در این نشست سفیر مجارستان در ایران، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان و سایر فعالان حوزه صنعت گردشگری کرمان و مجارستان به صورت حضوری و مجازی شرکت داشتند و در رابطه با توسعه همکاری های گردشگری دو طرف اظهار نظر کردند.

نظر شما