استاندار کرمان:

مالیات عادلانه از مولفه‌های اصلی حکمرانی دارای چارچوب مطلوب است

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۰۸:۱۰:۳۶
کد خبر: ۱۲۰۵۴۲۰
مالیات عادلانه از مولفه‌های اصلی حکمرانی دارای چارچوب مطلوب است
استاندار کرمان گفت: مالیات عادلانه و بازگشت مالیات در زندگی مردم از مولفه‌های اصلی حکمرانی دارای چارچوب مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی زینی‌وند در دیدارِ مدیرکل و معاونان اداره کل مالیاتی استان کرمان با همراهی دکتر مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری عنوان کرد: پایه اصلی اداره حکومت‌ها بر درآمدهای مالیاتی شکل گرفته است.

وی بیان داشت: هر اندازه سابقه حکومت‌داری زیادتر است، ریشه تحول مالیاتی و تاثیر آن بر اداره کشورها هم بیشتر بوده است، اما در کشورهای تک محصولی و متکی به نفت، ساختار مالیاتی شکل قدرتمندی نگرفته و مردم به پرداخت مالیات عادت ندارند.

استاندار کرمان، تاثیرگذاری مالیات را در اداره کشور، ایجاد تعادل و عدالت درآمدها، توزیع درآمدها و تاثیرگذاری بر زیرساخت‌ها عنوان کرد و افزود: هر چه مردم اثر درآمدی مالیاتی را در زندگی، محله و شهر خودشان ببینند، فرهنگ پرداخت مالیات بیشتر می‌شود.

دکتر زینی‌وند گفت: بزرگترین منبع درآمدی ما بعد از نفت، مالیات است و این موجب بستن منافذ فرار مالیاتی، شناسایی درآمدهای جدید مالیاتی می‌شود.

استاندار کرمان عنوان کرد: مالیات عادلانه و بازگشت مالیات در زندگی مردم از مولفه‌های اصلی حکمرانی دارای چارچوب مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه ۴ درصد کل مالیات استان مربوط به مشاغل و حدود ۲۰ درصد از حقوق بگیران است، گفت: دریافت درآمد حداکثری دولت از مشاغل کوچک نه دردی از دولت درمان می‌کند و نه دولت قرار است بر آنها فشار وارد کند، اما باید بدانیم که مالیات وظیفه شهروندی قانونی است.

استاندار کرمان ابراز داشت: افزایش درآمد مالیاتی استان ناشی از درآمد جدید، صادرات و انتقال دفاتر شرکت‌ها است.

سلمانی مدیرکل امور مالیاتی استان نیز در این دیدار از بخشودگی جرائم مالیاتی به ویژه مشاغل آسیب دیده گفت و افزود: در این راستا ۷ میلیارد تومان بخشودگی جرائم برای کمک به واحدها و مشاغل استان اعمال شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان تصریح کرد: سال گذشته ۱۳۰۰ میلیارد تومان مالیات وصولی در اختیار شهرداری ها و دهیاریهای استان گذاشته شد و در سه ماهه اول امسال ۷۰۰ میلیارد تومان وصولی آنها بوده است.

سلمانی عملکرد سال قبل اداره کل مالیاتی استان را ۷۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سهم مالیاتی استان در سال گذشته ۶۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه سهمیه مالیاتی امسال استان ۹۶۰۰ میلیارد تومان است که در سه ماهه ابتدای سال ۲۶۰۰ میلیارد تومان وصولی داشته‌ایم خاطرنشان کرد: در مجموع مالیات استان ۴ درصد مربوط یه مشاغل است و ۹۰ درصد وصولی مالیاتی استان از حدود ۲۰۰ پرونده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز