انتقاد استاندار کرمان از عدم تخصیص سهمیه واکسن

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۰۸:۳۴:۱۰
کد خبر: ۱۲۰۷۶۸۰
انتقاد استاندار کرمان از عدم تخصیص سهمیه واکسن
استاندار کرمان از عدم اختصاص واکسن به افراد بالای ۵۰ سال در استان کرمان با وجود شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی زینی‌وند استاندار کرمان با تاکید بر وضعیت بحرانی استان کرمان به لحاظ شیوع بیماری کرونا، از عدم اختصاص واکسن برای افراد بالای 50 سال در استان کرمان به ویژه مناطق جنوب و شرق استان انتقاد کرد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان بعد از سیستان و بلوچستان از وضعیت بحرانی‌تری نسبت به دیگر استان‌ها مواجه است، خواستار تخصیص سهمیه با توجه به همجواری با استان‌ سیستان و بلوچستان و هرمزگان شد.

دکتر علی زینی‌وند استاندار کرمان 19 تیر ماه در هشتاد و هشتمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کروناویروس با ابراز نگرانی از وضعیت رو به رشد بیماری و قرارگیری استان در بحرانی‌ترین شرایط خواستار تخصیص سهیمه واکسن برای افراد بالای 50 سال در استان شد.

لذا این درخواست به عنوان مصوبه ستاد استانی، 20 تیر ماه طی نامه‌ای به دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال گردید.

به گزارش برنا؛ متن نامه استاندار کرمان به این شرح می‌باشد:

جناب آقای دکتر نمکی

مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

همانگونه که مستحضرید و گزارش‌های مستمر از وضعیت شیوع ویروس کرونای جهش یافته را از استان‌های شرقی و جنوبی دریافت می‌نمایید، استان کرمان به دلیل وسعت و پراکندگی اقلیمی و جمعیتی به ویژه در مناطق شرق و جنوب استان به شدت درگیر این بیماری است و توان مدیریتی و درمانی با تمام تجهیزات و امکانات و مجاهدت‌های شبانه‌روزی تا اندازه‌ای می‌تواند در برابر این بیماری ایستادگی نماید، مگر اینکه با ارتقای ظرفیت واکسیناسیون میزان ابتلا کاهش و ظرفیت بازدارندگی از شیوع ویروس افزایش یابد.

بدین لحاظ و با عنایت به اینکه شرایط استان کرمان کاملاً مشابه سیستان و بلوچستان می‌باشد، تقاضا می‌شود دستور فرمایید نسبت به افزایش سهمیه واکسیناسیون استان کرمان بذل توجه نموده تا امکان پوشش‌دهی افراد بالای ۵۰ سال را در این وضعیت اضطراری داشته باشیم.

رونوشت این نامه نیز جهت استحضار به دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و جهت اطلاع و پیگیری به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ارسال شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز