استاندار کرمان:

روایتگری دفاع مقدس، تقویت کننده گفتمان انقلاب اسلامی است

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۰۷:۵۱:۳۱
کد خبر: ۱۲۰۸۲۰۶
روایتگری دفاع مقدس، تقویت کننده گفتمان انقلاب اسلامی است
استاندار کرمان، ادبیات و تولید گفتمان جدید را برای تعریف و روایتگری دفاع مقدس به عنوان پایه های انقلاب ضروری برشمرد و گفت: روایتگری برای نسل جوان باید ناظر بر کم اثر کردن تخریبی باشد که دفاع مقدس را به عنوان آسیب ایران و جمهوری اسلامی معرفی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی زینی‌وند، در شورای هماهنگی دفاع مقدس، استان کرمان را از پایه های اصلی در دفاع مقدس معرفی و عنوان کرد: بعد از جنگ تحمیلی نیز در استان کرمان اقدامات موثری در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس شکل گرفت و اوج محصول دفاع مقدس را در سردار شهید سلیمانی و سبک و مکتب ایشان می بینیم.

وی ضمن آنکه از دستگاه های مختلف خواست در حوزه دفاع مقدس به تولید محتوا بپردازند افزود: مدیرانی که به این حوزه توجه نکنند به عنوان بی مسئولیتی شناخته می شود.

استاندار کرمان، برگزاری مراسم باشکوه و محوری هفته دفاع مقدس به صورت ویدئو کنفرانس با توجه به شرایط کرونایی را خواستار شد‌.

زینی وند بیان داشت: تولید محتوا و قلم زدن در حوزه دفاع مقدس را با تکرار آثار و روایتگری گذشته نمی‌توان ادامه داد، نسل کنجکاو و فعال کنونی که بیشتر اطلاعات خود را از فضای مجازی می گیرد را نمی توان با روایتگری ساده گذشته با دفاع مقدس آشنا کرد.

استاندار کرمان، داشتن ادبیات و تولید گفتمان جدید را برای تعریف و روایتگری دفاع مقدس به عنوان پایه های انقلاب ضروری برشمرد و افزود: روایتگری برای نسل جوان باید ناظر بر کم اثر کردن تخریبی باشد که دفاع مقدس را به عنوان آسیب ایران و جمهوری اسلامی معرفی می کنند.

وی ادامه داد: سن دسترسی به اطلاعات متراکم فضای مجازی به ۸ و ۹ سالکی رسیده و در حقیقت هیچ مانعی برای ورود اطلاعات به تار و پود هویتی کودکان و نوجوانان وجود ندارد، لذا در برابر این سیل بنیاد برافکن باید ادبیات روایتگری عظیم و مستحکمی داشت.

استاندار کرمان گفت: مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید تولید محتوا، دفاع از دفاع مقدس و قهرمانان ملی باشد. عملکرد شهدا و جانبازان در روح و جان جوانان ما آنچنان باید تبیین شود که وقتی فرزند شهید، جانباز و یا مزار شهید را می‌بینند آن را در آغوش بگیرند.

وی عنوان کرد: کرمان به دلیل توانمندی در تولید ادبیات جذاب و مفاهیم زیبا در حوزه‌های فرهنگی، علمی، مذهبی و دفاع مقدس و جایگاهی که اکنون در حوزه ایثارگری به واسطه مکتب شهید سلیمانی دارد باید پیشرو باشد.

نظر شما