مدیرکل کمیته امداد استان کرمان:

هر خانواده تحت حمایت دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برق به دولت می فروشد

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۰۷:۵۳:۲۸
کد خبر: ۱۲۰۸۲۰۸
هر خانواده تحت حمایت دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برق به دولت می فروشد
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: حدود ۷۰ درصد سرپرستان خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد زنان هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در دیدار با سهراب نژاد، مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان اظهار داشت: در استان کرمان علا رغم وجود استعداد‌ها و ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی متاسفانه این استان جز استان‌هایی است که بیشترین آمار خانواده‌های تحت حمایت نهاد‌های حمایتی در کشور را دارد.

او افزود: بر اساس اعلام سازمان مدیریت آمار خانواده‌های تحت حمایت نهاد‌های حمایتی در کشور ۸ درصد است که این آمار در استان کرمان ۱۳ درصد است.

صادقی بابیان اینکه ۱۲۰ هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که مستقیماً از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند، تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد از این خانواده‌ها سرپرست و نان‌آور خانواده زنان هستند که توانمندسازی اقتصادی این خانواده‌های از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد است.

او بیان کرد: فقر عوامل متعددی دارد که عمده‌ترین آن نداشتن سیستم بیمه مناسب برای خانواده‌ها است.

صادقی نگاه اصلی این نهاد را توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت اعلام کرد و گفت: این نهاد با ایجاد اشتغال برای خانواده‌های تحت حمایت به دنبال این است که خانواده‌های بتوانند باعزت نفس روی پای خود بایستند و درآمد کسب کنند.

صادقی با اشاره به اینکه طی پارسال از بین اعضای کارگروه اشتغال استان بیش‌ترین شغل به همت کمیته ایجادشده، اظهار کرد: پارسال بیش از ۱۳ هزار شغل با کمک کمیته امداد استان کرمان ایجادشده است.

صادقی اظهار کرد: به دلیل نظارتی که بر طرح‌های اشتغال کمیته امداد صورت می‌گیرد این طرح‌ها کمترین انحراف رادارند.

او به موقعیت جغرافیایی استان کرمان و قرار گرفتن این استان در بهترین موقعیت ذوزنقه نورگیری در کشور اشاره و تأکید کرد: متاسفانه تاکنون از این ظرفیت در استان به‌خوبی استفاده‌نشده است.

او بیان کرد: برای استفاده از ظرفیت خدادادی نور خورشید در استان کرمان تاکنون ۸۰۰ نیروگاه خورشیدی با کمک این نهاد برای مددجویان تحت حمایت اجراشده و هر خانواده میانگین ماهیانه دو میلیون ۵۰۰ هزار تومان برق به دولت می‌فروشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی و وجود تحریم‌ها اجرای طرح پنل‌های خورشیدی برای مددجویان با مشکلاتی مواجهه شده که در این خصوص از شرکت‌های صنعتی و معدنی تقاضا داریم برای مسؤولیت اجتماعی خود اگر به دنبال کار‌های خیرخواهانه هستند با واردکردن قطعات و تجهیزات موردنیاز اجرای طرح پنل‌های خورشیدی در قالب تسهیلات مددجویان این نهاد را یاری کنند.

صادقی ضمن تشکر از همکاری و همراهی زیسکو با کمیته امداد، گفت: کمک‌های زیسکو به افراد نیازمند، مددجویان و ایتام تحت حمایت کمیته امداد، قابل تقدیر است.

 سهراب نژاد، مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان نیز در این دیدار، ضمن اظهار تاسف از آمار بالای خانواده‌های تخت پوشش کمیته امداد در استان گفت: تمام تلاش زیسکو این است که تا حد توان با نهاد‌های حمایتی، چون کمیته امداد همکاری کند تا بخشی از مشکلات خانواده‌های در معرض آسیب حل شود.

او افزود: یکی از نمونه فعالیت‌های زیسکو در شهرستان زرند که با هدف کمک به خانواده‌های آسیب پذیر انجام شده، ساخت سوله‌های قالی بافی است.

سهراب نژاد گفت: مساله مهم برای زیسکو باز شدن گره از کار این خانواده هاست و هرگز به دنبال بهره برداری تبلیغاتی از این فعالیت‌های زیسکو نبوده ایم.

او تاکید کرد: زیسکو در قالب مسئولیت اجتماعی تلاش می‌کند تا در حد توان، بیش‌ترین همکاری را با کمیته امداد داشته باشد.

در پایان این دیدار، مدیر کل کمیته امداد استان کرمان با اهدای لوح سپاس، از همکاری و همراهی مجموعه زیسکو با این نهاد تقدیر کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز