کلاھبرداری با جعل نماد اعتماد الکترونیک

۱۴۰۰/۰۴/۲۸ - ۰۸:۲۲:۵۷
کد خبر: ۱۲۰۸۷۷۷
کلاھبرداری با جعل نماد اعتماد الکترونیک
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان بیان کرد: برخی از فروشگاه‌های غیرمجاز ممکن است اقدام به جعل e NAMAD کنند، که کاربران می توانند با کلیک کردن بر روی تصویر لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی، صفحه مجوز مربوطه را مشاهده کنند و مطمئن شوند که صفحه‌ مزبور، صفحه اصلی مرورگر است و نباید عکس یا تصویر از یک مرورگر باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرهنگ امین یادگار نژاد افزود: افرادی سودجو با راه اندازی سایت‌های فروش کالا و درج نشان جعلی e NAMAD(ای نماد) اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مشخصات فروشگاه‌های معتبر در سایت e NAMAD.irقابل مشاهده است، عنوان کرد: شهروندان حتما از سایت‌هایی دارای نماد اعتماد الکترونیکی خریدهای اینترنتی خود را انجام دهند و از واریز هرگونه وجه تحت عنوان بیعانه قبل از تحویل و تایید صحت و سقم کالا جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان بیان کرد: برخی از فروشگاه‌های غیرمجاز ممکن است اقدام به جعل e NAMAD می کنند، که کاربران می توانند با کلیک کردن بر روی تصویر لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی، صفحه مجوز مربوطه را مشاهده کنند و مطمئن شوند که صفحه‌ مزبور، صفحه اصلی مرورگر است و نباید عکس یا تصویر از یک مرورگر باشد.

سرهنگ یادگار نژاد یادآور شد: صفحه‌ای که مجوز دارد حتما باید با آدرسe NAMAD.ir آغاز شده باشد و آدرس اینترنتی (URL) سایت فروشگاه یا بازار الکترونیک با آدرسی که در این صفحه معرفی می‌شود باید یکسان باشد.

 رئیس پلیس فتا کرمان به شهروندان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه و یا مشاهده جعل "ای نماد" در بستر اینترنت، موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز