گروگان ۱۴ ساله کنگاوری در خاش آزاد شد

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۰۷:۳۹:۱۹
کد خبر: ۱۲۳۹۲۹۵
گروگان ۱۴ ساله کنگاوری در خاش آزاد شد
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد از آزادی گروگان ۱۴ ساله کنگاوری براساس پیگیری مستمر رییس کل دادگستری استان کرمان، همکاری فرماندهی انتظامی استان و همراهی متنفذین محلی خبر داد.

به گزارش برنا؛ ابراهیم سلیمانی با اعلام این خبر، افزود: این نوجوان ۱۴ ساله‌ در شهرستان کنگاور استان کرمانشاه گروگان گرفته شده و به شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان منتقل شده بود که به همت ریش سفیدان و متنفذین محلی عنبرآباد زمینه شناسایی گروگانگیران فراهم و در نهایت محل اختفای این نوجوان شناسایی شد.

وی در تشریح جزئیات آزادی این گروگان خاطرنشان کرد: پس از شناسایی یکی از مرتبطین با گروگانگیران که در شهرستان عنبرآباد اقامت داشته، نیابت قضایی مربوطه برای دستگیری وی به این دادسرا رسیده و اقدامات قانونی لازم انجام شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد انگیزه های مالی را هدف اصلی گروگانگیران ذکر کرد و ادامه داد: عاملان گروگانگیری برای آزادی وی 4 میلیارد تومان وجه درخواست کرده بودند.

سلیمانی تصریح کرد: در نهایت بر اساس اقدامات فنی و تخصصی پلیس آگاهی و با همکاری ریش سفیدان و متنفذین محلی، گروگانگیران، گروگان خود را به یکی از ریش سفیدان شهرستان عنبرآباد تحویل داده اند تا به آغوش خانواده اش بازگردانده شود.

وی با اشاره به این مطلب که گروگان 14 ساله قبل از ربوده شدن، به دلیل بیماری تحت عمل جراحی قرار گرفته بوده است، یادآور شد: با همکاری دستگاه قضایی عنبرآباد، این نوجوان پس از آزادی تحت ویزیت پزشک متخصص قرار گرفت و در نهایت با کمال سلامت به خانواده تحویل شد.

این مقام قضایی ضمن تاکید بر این مطلب که گروگان یاد شده 9 روز در چنگ گروگانگیران اسیر بوده است، تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر شده و کار شناسایی و دستگیری سایر متهمان نیز در دست انجام است.

 دادستانی شهرستان عنبرآباد با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی فرماندهی انتظامی عنبرآباد و پلیس آگاهی این شهرستان اظهار داشت: نیروهای امنیتی و انتظامی شهرستان عنبرآباد در هوشیاری کامل هستند و دادستانی با هرگونه عواملی که امنیت شهروندان را تهدید کند؛ به شدت برخورد خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز