بیست ویکمین نشست انتخاب کتاب سال کرمان برگزار می‌شود

۱۴۰۰/۰۸/۲۹ - ۱۳:۰۰:۴۵
کد خبر: ۱۲۶۳۸۷۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: بیست ویکمین دوره انتخاب کتاب سال استان کرمان ۴ آذرماه درشهر مس برگزار می‌شود.

به گزارش برنا؛ محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در نشست خبری اظهار داشت: امسال ۷۰۰‪ اثر به دبیرخانه بیست و یکمین دوره انتخاب کتاب سال استان کرمان رسیده است که کتاب سال در هر بخش از بین این آثار انتخاب می‌شود.

او افزود: جمعاً از ۸ نفر و ۸ اثر برگزیده تجلیل می شود و ۱۶ اثر قابل تقدیر نیز داریم.

علیزاده تصریح کرد: ۴ نفر نیز به شکل ویژه تجلیل می‌شوند که مجموعا ۲۸ نفر تجلیل شونده داریم.

او با اشاره به اینکه سال قبل در طرح تابستانه کتاب ۵۵۰‪ میلیون تومان در قالب خریداری از ۲۴ کتابخانه انجام شد، بیان کرد: امسال طرح پاییزه کتاب در ۲۷ کتابفروشی انجام می‌شود.

او بیان کرد: همزمان با بیست و یکمین سال انتخاب کتاب سال استان، فراخوان دوره بیست و دوم نیز انجام می‌شود.

علیزاده گفت: برخی رویداد‌ها مختص قشر خاصی مثلا کودک ونوجوان هستند که باشگاه‌های کتابخوانی مختص کودک و نوجوان یا نمایشگاه که عمومی است.

مدیرفرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در داشتن هیئت نظارت اولیه برای انتخاب کتاب سال، کرمان جزو استان‌های پیشتازبوده که فرایند انتخاب، چاپ و تسهیل را راحت‌تر کرده است.

او افزود: نویسندگان این کتاب‌ها، پنج شنبه این هفته درقالب تور فرهنگی در شهر مس میزبانی می‌شوند.

علیزاده با اعلام اینکه طرح پاییزه کتاب جزو رویداد‌های فصلی حمایت از کتابفروشان است که از سال ۹۴ طرح‌های فصلی کتاب آغاز شده، تصریح کرد: از امروز طرح پاییزه کتاب درکل استان آغازشده و میزان یارانه خرید هر کتاب ۲۰ درصد است که طرح به مدت ۵ روز و البته در شهر‌های کمترتوسعه یافته ۱۰ روز ادامه دارد.

او بیان کرد: سقف مجاز خرید برای هرخریدار ۳۰۰ هزارتومان و یارانه این سقف خرید هم ۶۰ هزارتومان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، تعداد کتابفروشی‌های حاضر در طرح را در ابتدای شروع طرح ۴ کتابفروشی و امسال ۲۷ کتابفروشی ذکر کرد.

علیزاده گفت: رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب (تن‌ها گریه کن) زن مادر شهید معماریان فردا در گلزارشهدا برگزار می‌شود.

او افزود: انتخاب کتاب سال از برنامه‌هایی است که کرمان پیشگام اجرای آن بوده است که بعد از دوسال وقفه ۴ آذرماه درشهر مس و با همکاری مجتمع مس این رویداد برگزارمی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز