فرمانده انتظامی استان کرمان:

نباید بگذاریم تریبون‌های مذهبی به تریبون احزاب سیاسی تبدیل شود

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۱۸:۲۵:۱۷
کد خبر: ۳۲۹۰۳۹
نباید بگذاریم تریبون‌های مذهبی به تریبون احزاب سیاسی تبدیل شود
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: نباید بگذاریم تریبون های مذهبی در ایام محرم به تریبون احزاب سیاسی تبدیل شود و باید از ورود آلات و ادوات موسیقی غیر مجاز در هیات های عزاداری جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ رضا بنی اسدی در "همایش استانی اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی" که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان برگزار شد، گفت: مراسم ماه محرم و صفر ظرفیت خوبی برای افزایش معنویات و مسائل فرهنگی در جامعه است.

وی ریشه بسیاری از مسائل امنیتی و معضلات اجتماعی را فقر فرهنگی دانست و گفت: وقوع جرایم خشن به دلیل عدم پرداختن نهاد های مسوول به مباحث فرهنگی است.

فرمانده انتظامی استان هم فکری و مساعدت ائمه جمعه، فرمانداران و روسای اداره تبلیغات اسلامی شهرستان های استان را باعث کاهش دغدغه های امنیتی مردم در ایام ماه محرم خواند و تاکید کرد: باید سعی کنیم تا با به وحد آوردن فضایی مناسب در تبیین فلسفه قیام عاشورا و درس های نهفته در حرکت امام حسین (ع) کوشا باشیم.

وی توجه به پیام های نهضت عاشورا را باعث رونق و پیشرفت همه جانبه جامعه دانست و تصریح کرد:روحانیون می توانند بسیاری از معضلات اجتماعی را با فعالیت خود از بین ببرند و باعث تعالی بیشتر جامعه شوند.

سرهنگ بنی اسدی گفت: امنیت امروز ایران مثال زدنی است و چنان چه اندکی به کشور های منطقه بنگریم متوجه نعمت امنیت خواهیم شد.

وی افزود: لازمه تقویت امنیت عمومی تعامل مثبت، همدلی و همزبانی نهاد ها و مردم است و ما باید با اولویت بندی مسائل اجتماعی به دنبال حل معضلات موجود باشیم.

فرمانده انتظامی استان تاکید کرد: نباید بگذاریم تریبون های مذهبی در ایام محرم به تریبون احزاب سیاسی تبدیل شود و باید از ورود آلات و ادوات موسیقی غیر مجاز در هیات های عزاداری جلوگیری کنیم.

وی جایجایی عزادارن حسینی با کامیون و وانت را باعث به خطر افتادن جان عزاداران و به وجود آمدن معضلات ترافیکی دانست و گفت: توصیه می شود با استفاده از اتوبوس و مینی بوس اقدام به جابجایی شود و رعایت پوشش اسلامی و حفظ حرمت این ایام مد نظر قرار گیرد.

سرهنگ بنی اسدی بیان داشت: 15 هزار هیئت مذهبی در استان کرمان مشغول به فعالیت هستند که باید برای تامین امنیت آنان تمام تلاش خود را به خرج دهیم.

وی در پایان اظهار داشت: طرح همیاران محرم می تواند در کنار طرح پلیس افتخاری در بهتر برگزار شدن مراسم ایام محرم و صفر موثر و مفید فایده باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز