مدیر راهداری استان کرمان:

آمادگی راهداران کرمان برای مقابله با شرایط بحرانی

۱۳۹۴/۰۸/۱۹ - ۱۳:۴۲:۴۷
کد خبر: ۳۳۸۳۶۲
آمادگی راهداران کرمان برای مقابله با شرایط بحرانی
در پی هشدار اداره هواشناسی کرمان مبنی بر احتمال بارش‌های سیل آسا، مدیر راهداری استان کرمان بر حضور راهداران در جاده‌ها و آمادگی برای مقابله با شرایط بحرانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ عطاءالله منوچهری با اشاره به این‌ که براساس پیش بینی ‌های صورت گرفته احتمال بارندگی و جاری شدن سیل در استان از فردا وجود دارد، گفت: هم اکنون در تمامی جاده‌های استان کرمان راهداران حضور دارند و در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی با تأکید بر این که در حال حاضر تمام محورهای استان باز است و مشکلی در زمینه رفت و آمد خودروها وجود ندارد ادامه داد: عوامل راهداری همراه با دستگاه‌های مربوط و شن و ماسه مورد نیاز در کلیه مسیرها مستقر هستند.

مدیر راهداری استان کرمان در خصوص سیل خیز بودن حوزه جغرافیایی تحت مدیریت خود گفت: ما شهرستان‌های شمال استان که شامل ۱۶ شهرستان از جمله مرکز استان می‌شود را تحت پوشش داریم. در این منطقه بیشتر محدوده شهرستان‌های بم، فهرج، ریگان و شهداد سیل خیز هستند و در این میان جاده شهداد به نهبندان و محور های منتهی به بم سیل خیز هستند.

وی یادآوری کرد: با توجه به فصلی بودن بارندگی ها نمی توان تنها بر مسیر های حادثه خیز متمرکز بود و احتمال بروز سیل در همه جا وجود دارد.

منوچهری در عین حال اظهار امیدواری کرد بارش های پاییزی به قدر مکفی باشد و باران رحمت الهی همچنان ببارد.

مریم سلاجقه، کارشناس هواشناسی استان اعلام کرده بود: سامانه‌ای بارش زا هم‌اکنون در حال وارد شدن به استان کرمان است که موجب بارندگی‌های شدید خواهد شد.

وی بیشترین حجم بارندگی‌ها را در جنوب و جنوب غرب استان دانست و گفت: البته این سامانه به‌تدریج تمام استان را در برخواهد گرفت.

وی نسبت به بروز سیل در مناطق جنوبی استان هشدار دارد و افزود: از مردم می‌خواهیم به‌صورت جدی نکات ایمنی را رعایت کنند و از رودخانه‌ها و مسیل‌ها دور شوند.

سلاجقه ادامه داد: این سامانه تا انتهای هفته در استان فعال است و به‌صورت متناوب موجب بروز بارندگی‌های سیل‌آسا، رعدوبرق و بارش تگرگ خواهد شد.

وی گفت: اوج فعالیت این سامانه آب‌گرفتگی معابر را در بر خواهد داشت.

نظر شما