معاون معدن و فرآوری شهربابک مس منطقه کرمان خبر داد:

ثبت چند رکورد ویژه تولید در مس شهر بابک

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۰۹:۲۲:۵۰
کد خبر: ۳۹۷۶۹۸
ثبت چند رکورد ویژه تولید در مس شهر بابک
معاونت معدن و فرآوری شهربابک مس منطقه کرمان در سال گذشته با ثبت چند رکورد ویژه در حوزه تولید خوش درخشید.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حسن مهدوی پوربابکی معاون معدن و فرآوری شهربابک مس منطقه کرمان با بیان اینکه سال گذشته در سایه همت همکاران حوزه معدن و فرآوری میدوک در امورهای معدن، تغلیظ، لیچینگ و اصلاحات موفقیت‌های چشمگیری در حوزه تولید به دست آمد گفت: در امور معدن تقریباً 6.7 درصد سنگ سولفور استخراجی بیشتر از برنامه و 2.4 درصد نیز کل استخراج از برنامه جلوتر بود. همچنین در امور تغلیظ 9.9 درصد مس محتوی تولیدی از برنامه بیشتر بود و در امور لیچینگ نیز 17.8 درصد تولید کاتد از برنامه سال 1394 فراتر بود.

مهدوی پوربابکی با تأکید بر اینکه در سال 94 علاوه بر تحقق برنامة تولید مطابق برنامه از پیش تعیین شده، رکوردهای خوبی نیز در زمینه تولید داشتیم، گفت: تناژ سنگ سولفور استخراجی و ارسالی معدن به مقدار 7 میلیون و 468 هزار و 953 تن بود که نسبت به رکورد قبلی 2.34 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین تناژ سنگ سولفور مصرفی کارخانه تغلیظ 6 میلیون و 558 هزار و 862 تن  بود که نسبت به رکورد قبلی 2.61 درصد افزایش داشته است.

معاون معدن و فرآوری شهربابک مس منطقه کرمان درباره دیگر رکوردهای به دست آمده در سال 94 گفت: میزان بازیابی کارخانه و نرخ خاک فراوری دو حوزه دیگری هستند که در آنها رکوردهای خوبی به دست آمد به طوری که میزان بازیابی کلی سالیانه کارخانه تغلیظ 89.27 بود که نسبت به رکورد قبلی 0.47 درصد افزایش داشته است و نرخ خاک فرآوری شده در کارخانه که 794 تن بر ساعت بود که نسبت به رکورد قبلی 4.20 درصد افزایش داشته است.

مهدوی پوربابکی در خصوص آخرین رکورد حوزه معدن و فرآوری در سال گذشته گفت: در سال گذشته موفق شدیم تناژ کاتد تولیدی کارخانه لیچینگ را به 5 هزار و 376 تن برسانیم که نسبت به رکورد قبلی 1.34 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه بیان دشت: در کنار موفقیت‌های فوق، در سال گذشته اهدافی همچون بهینه‌سازی هزینه‌ها و فرآیندهای تولید، ارتقاء استانداردها و کاهش سطح آلایندگی، بهبود شرایط محیطی پرسنل، ارتقاء بهره‌وری نیروی انسانی و تحول فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی در هر سه حوزه تحت مدیریت معدن و فرآوری تعیین شد که با برنامه‌ریزی مناسب و همت همکاران و همکاری واحد‌های پشتیبانی به تمام اهداف تعیین شده دست یافتیم.

معاون معدن و فرآوری شهربابک مس منطقه کرمان در بخش دیگری از سخنانش به تشریح یکی از اقدامات اساسی و پایه‌ای مهم برای افزایش بهره‌وری در معدن اشاره کرد و گفت: بحث شناسایی و طبقه‌بندی انواع مختلف خاک‌های سولفوری موجود در معدن اقدامی بود که از چند سال قبل در حوزه میدوک شروع شده بود و در سال 1394 نیز پیشرفت بسیار خوبی داشت.

وی افزود: هدف از انجام این اقدام این است که بتوان با انتخاب ترکیب خوب خاک هم تمام خاک‌های سولفوری (حتی در حد عیار حد معدن) را در کارخانه پذیرش کرد و هم بهترین عملکرد را در هر 3 شاخص اصلی کارخانه تغلیظ، یعنی نرخ بار ورودی به کارخانه و بازیابی و عیار محصول، به دست آورد.

مهدوی پوربابکی با تأکید بر اینکه امروزه این اقدامات در قالب عنوان بررسی ژئومتالورژی خاک در کارخانه‌های فرآوری دنیا دنبال می‌شود اظهار داشت: پیاده‌سازی این طرح تأثیرات بسیار شگرفی هم در افزایش کمی و کیفی تولیدات و هم در کاهش هزینه‌های تولید کنسانتره دارد.

وی افزود: درواقع یکی از مزایای خوب این حوزه اجرای همین طرح و به دنبال آن بهبود چشمگیر شاخص‌های ذکر شده و تعامل بسیار خوب بین امورهای معدن و تغلیظ بود که با تلاش کارشناسان و متخصصین در سال 1395 هم به‌صورت دقیق‌تر و برنامه‌ریزی شده‌ و با بهره‌گیری از اصول علمی و دستاوردهای روز دنیا این امر تا نهادینه شدن کامل پیش خواهد رفت.

معاون معدن و فرآوری شهربابک مس منطقه کرمان در پایان به برنامه‌های این معاونت به‌منظور بهسازی عملکرد این معاونت در سال 95 اشاره کرد و گفت: برای سال جاری همان روند بهبود و پیشرفت با آهنگی مناسب‌تر و با برقراری آرامش و نشاط و شادابی در همه ارکان تولید ادامه خواهد یافت و سعی خواهد شد با مدنظر قرار دادن رعایت کامل اصول ایمنی و اخلاق حرفه‌ای، ارتقاء مداوم سطح دانش و نگرش پرسنل، افزایش بازیابی کلی کارخانه‌ها، افزایش ظرفیت ورودی کارخانه‌ها، بهبود کیفیت محصولات تولیدی، استقرار کامل نظام آراستگی نظم و ترتیب و استفاده مؤثر و کارآمد از ابزارهای مدیریتی سال 95 را نیز سالی پر بار خلق کنیم و شاهد ثبت رکوردهای دیگری در حوزه تولید باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز