مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بزرگترین سد راه دشمنان کشور است

۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۱۱:۲۸:۵۸
کد خبر: ۴۲۲۹۲۵
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بزرگترین سد راه دشمنان کشور است
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و از خود گذشتگی در جامعه ، بزرگترین سد راه دشمنان کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در مراسم تجلیل از کارکنان جانباز، ایثار گر و منتسب به خانواده شهداء حوزه ستادی اداره کل آموزش و پرورش استان با تسلیت  سالروز شهادت حضرت علی (ع)،خاطر نشان کرد: اگر روحیه ایثار و از خود گذشتگی بر کشور حاکم شود هیچ روزنه ای برای سلطه و منفعت جویی استکبار باقی نخواهد ماند.

وی از فرهنگیان جانباز و ایثار گر به عنوان الگوی زنده نسل جوان نام برد و بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی جلوه های ایثار گری در مدارس تاکید کرد.

محسن بیگی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس فصلی روشن، از تاریخ انقلاب اسلامی و دوران آزمایش الهی بود، تصریح کرد: جانبازان و ایثار گران هیچ گاه مسئولیت خود را تمام شده تلقی نمی کنند و در میدانی دیگر که شکل آن عوض شده  است، از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی همچون گذشته دفاع می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بر حرکت در مسیری که وصیت نامه  شهداء، اندیشه های امام خمینی (ره) و رهنمود های  مقام معظم رهبری تعیین کرده اند، تاکید کرد و بیان داشت: حرکت در این مسیر لازمه توسعه و پیشرفت کشور در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است.

محمد محسن بیگی با بیان اینکه آرامش و امنیت کنونی کشور ما مدیون قطره قطره خون شهداء و ازخود گذشتگی جانبازان و ایثار گران است، عنوان کرد: اگر می خواهیم جزیره امنی که در کشور ما نسبت به کشورهای همسایه که دریایی متلاطم از آشوب و درگیری هستند حفظ شود، باید ارزشها ی انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت را در بین نسل جوان نهادینه کنیم.

وی با عنوان اینکه شهداء و جانبازان از  با ارزش ترین دارایی خود «جسم و جانشان » گذشتند، تا انقلاب  اسلامی به اهداف عالیه اش برسد، خاطر نشان کرد: تربیت نسلی متعهد، مطالبه گر، ایثارگر، از خود گذشته  و آشنا به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل مهمترین رسالت آموزش و پرورش است.

محسن بیگی تکریم از خانواده شهدا ء، جانبازان  و ایثار گران را مهمترین وظیفه مسئولان در راستای نهاینه کردن فرهنگ  قدردانی در کشور برشمرد.

بر پایه این گزارش؛ طی مراسمی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از کارکنان جانباز، ایثار گر و منتسب به خانواده شهداء حوزه ستادی اداره کل آموزش و پرورش استان و خانواده آنها همراه با ضیافت افطاری نوزدهمین در روز ماه مبارک رمضان تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز