رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان خبر داد:

ورود هفت هزار و ۸۸ پرونده به دادگاه انقلاب کرمان در سال گذشته

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۴:۵۱:۴۲
کد خبر: ۴۳۰۳۲۷
ورود هفت هزار و ۸۸ پرونده به دادگاه انقلاب کرمان در سال گذشته
رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان گفت: در سال 1394 جمعا" تعداد هفت هزار و 88 پرونده وارد دادگاه انقلاب اسلامی کرمان شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد قربانی با اشاره به اینکه  این دادگاه در حال حاضر دارای چهار شعبه فعال می باشد، گفت: میانگین پرونده رسیدگی شده در هر شعبه هزار و 772 پرونده در طول سال می باشد.

وی اظهار کرد: عمده پرونده های موصوف مربوط به جرائم مواد مخدر بوده است و تعدادی نیز مربوط به سایر جرائم در صلاحیت دادگاه انقلاب از قبیل جاسوسی، قاچاق کالا و ارز و جرائم فعالیت های سمعی و بصری است.

وی افزود: ابتدای سال 1394 کل موجودی دادگاه انقلاب 105 فقره پرونده بوده است که در پایان سال موجودی دادگاه به 187 فقره پرونده رسیده است و دلیل افزایش موجودی اجرائی شدن قانون جدید آئین دادرسی کیفری می باشد چراکه قانون جدید برای پرونده هایی که مجازات شدید تر دارند پروسه متفاوتی پیش بینی کرده است که انجام این پروسه مدت زمانی به طول می انجامد در نتیجه رسوب پرونده ها در دادگاه بیشتر از قبل شده است.

رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی کرمان تاکید کرد:  از آنجا که استان کرمان همسایه و متصل به استان سیستان و بلوچستان است، لذا قاچاقچیان مواد مخدر پس از وارد کردن مواد به کشور و به استان سیستان و بلوچستان کوتاه ترین راه را برای انتقال مواد خود به اقصی نقاط کشور و حتی ترانزیت موادبه خارج از کشور انتخاب می کنند و استان کرمان کوتاهترین و مقرون به صرفه ترین راه برای قاچاقچیان مواد مخدر است.

وی گفت: به همین دلیل بیشترین پرونده ها مربوط به جرائم مواد مخدر است که تعداد زیادی از این پرونده ها مربوط به قاچاق مواد اعم از عادی و مسلحانه و تعدادی دیگر مربوط به فروش مواد مخدر می باشد.

وی افزود: کادر حوزه امنیتی و رسیدگی به پرونده های جرائم امنیتی مستلزم فرصت زیاد و نیروی کافی می باشد چرا که مجرمین امنیتی به صورت سازماندهی شده و با طراحی برنامه های کامل مرتکب جرم شده و اکثرا"به صورت باندی فعالیت می کنند.

رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی کرمان تصریح کرد: برای برخورد با این گونه مجرمین و متلاشی کردن باندهای آنها می طلبد که کار به صورت شتابزده انجام نشود چرا که در این صورت تعداد زیادی از مجرمین مخصوصا"افراد سرباند و به اصطلاح مجرمین یقه سفید از شناسائی شدن و مجازات رهائی پیدا می کنند.

وی گفت: ولی متاسفانه به علت کمبودهایی که در این حوزه وجود دارد اعم از کادر قضائی و اداری و همچنین تجهیزات امر ریشه یابی در پرونده های امنیتی تا حدودی به سختی صورت می گیرد که جا دارد مسئولین به اهمیت ویژه این حوزه توجه ویژه داشته و با برطرف کردن مشکلات آن قدم مثبتی در راه مبارزه با جرائم سازمان یافته برداشته شود.

وی اظهار کرد: خداوند سبحان در سوره مبارکه قریش می فرماید ((فلیعبدوا رب هذا البیت –الذی اطعمهم من جوع و آمنهم من خوف )خداوند متعال امر به عبادت را نتیجه اقدامات خودش در آیه بعدی قرار داده است و فرموده پس خدای خانه کعبه را عبادت کنید همان خدائی که شما را از گرسنگی نجات داد و برای شما امنیت به ارمغان آورد.

وی گفت: بنابراین عبادت خدا و ترک محرمات و جرائم به حکم صریح قرآن نتیجه تامین اقتصاد و معیشت و فراهم شدن امنیت است یعنی اگر جامعه ای از نظر اقتصادی تامین باشد و شکم مردم سیر باشد و همچنین مردم در امنیت باشد به شدت ضریب ارتکاب جرم کاهش می یابد.

وی اظهار کرد: البته برای رسیدن به جامعه ایده آل باید عزم ملی وجود داشته و تمام ادارات و سازمانهائی که وظیفه فرهنگ سازی را به عهده دارند در این راه گام برداشته و به وظیفه قانونی خود جامه عمل بپوشانند.

رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی کرمان اظهار کرد: در پایان لازم است این جمله حضرت امام خمینی رحمه الله را یادآور باشم که خطاب به مردم ایران فرمودند شما از مردم زمان پیامبر هم بهتر هستید (نقل به مضمون )آری ملت ایران مخصوصا" قشر جوان در امتحانات 37 ساله انقلاب اسلامی بارها ثابت کرده اند که بهترین مردم دنیا هستند و این بهترین بودن تا زمانی است که خودمان بخواهیم بهترین باشیم.

وی گفت: در حال حاضر شاهد هستیم که دشمنان اسلام و ایران با به راه اندازی جنگ نرم سعی دارند جوانی که داوطلبانه روی مین می رفت و خودش را تکه تکه می کرد تا دشمن ضربه بخورد را به جوانی معتاد، هوسران و بی غیرت تبدیل کنند.

وی تاکید کرد: اگر خانواده ها مواظب جوانان خود نباشند دشمن به وسیله فرهنگ غلط استفاده از مواد افیونی و فضای مجازی جوانان مارا به نیرویی بلا استفاده تبدیل می کند که نه تنها باری از جامعه بر نمی دارند بلکه سربار خانواده خود شده و امنیت خانه ها را به هم می زنند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز