استاندار کرمان خبر داد:

برگزاری ۱۵۴ جلسه رفع موانع تولید طی یکسال اخیر در استان کرمان

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۵:۳۳:۰۹
کد خبر: ۴۳۰۳۸۷
برگزاری ۱۵۴ جلسه رفع موانع تولید طی یکسال اخیر در استان کرمان
استاندار کرمان از برگزاری 154 جلسه رفع موانع تولید به منظور تسهیل در امور سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران طی یکسال اخیر در استان کرمان خبر داد و گفت: طی یکماه گذشته 262 طرح نیازمند تسهیلات، با مبلغ 700 میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا رزم حسینی در نشست سرمایه گذاران، کارآفرینان و فعالان اقتصادی علاقمند به سرمایه گذاری در استان های منتخب اقتصاد مقاومتی با وزیر کشور، با اشاره به اینکه استان کرمان با بیش از 183 هزار کیلومتر مربع وسعت و با در بر گرفتن یازده و نیم درصد از مساحت کشور، پهناورترین استان ایران به شمار می رود، افزود: توانمندی های بالقوه صنعتی، معدنی، کشاورزی، گردشگری و زیرساختی در استان کرمان بستری مناسب برای سرمایه گذاری و توسعه پایدار را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان با دارا بودن بیش از 21 درصد از باغات کشور با دارا بودن محصولاتی همچون خرما، پسته، مرکبات، گردو، محصولات گلخانه ای، گل و گیاه رتبه های اول تا چهارم تولید این اقلام را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: در این استان بیش از 138 نوع محصول قابل کشت است که در حال حاضر بیش از 6 میلیون تن محصول از مزارع استان برداشت می شود.

نماینده عالی دولت در استان کرمان با تاکید براینکه بهشت معادن لقبی است که به استان کرمان بخشیده اند، خاطر نشان کرد: در استان 42 نوع ماده معدنی شناسایی شده که در حال حاضر ذخیره قطعی معادن استان بیش از چهار و هشت دهم میلیارد تن است.

رزم حسینی با اشاره به اینکه با توجه به بهبود زیرساخت ها طی سال های اخیر بستر مناسبی برای راه اندازی صنایع تبدیلی در استان فراهم شده است، گفت: فعالیت شرکت های خودروسازی همچون کرمان موتور، راین خودرو و مدیران خودرو موجب شده تا استان کرمان به یکی از قطب های اصلی صنعت خودرویی تبدیل شود.

وی افزود: راه اندازی مجتمع پتروشیمی نیز در استان کرمان با جدیت در حال انجام است و به زودی در بحث تامین مواد اولیه نیز تحول بزرگی برای صنایع استان تحقق خواهد یافت.

استاندار کرمان به بخش های حمل و نقل در استان اشاره کرد و یادآور شد: وجود پنج فرودگاه در استان و فعالیت شرکت هواپیمایی ماهان ایر، دو خط آهن سراسری و بیش از هزار و 388 کیلومتر بزرگراه و هزار و 744 کیلومتر راه اصلی نیز مسیر جابجایی کالاها را هموار کرده است.

رزم حسینی خاطر نشان کرد: در حال حاضر انجام اعمال جراحی از قبیل زیبایی، قلب، چشم، پیوند کبد و کلیه، اعمال ناباروری و در مان انواع سرطان ها و پیوند مغز استخوان در استان و پیگیری برای احداث بیمارستان های مجهز و تجهیز بیمارستان های موجود نیز فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاری در حوزه توریسم درمانی فراهم آورده است.

وی ثبت بیش از هفتصد اثر در فهرست آثار ملی در استان کرمان را گواه از تمدن، فرهنگ و ریشه مدنیت در این استان دانست و گفت: ارگ قدیمی بم، باغ شاهزاده و اخیرا در دولت یازدهم روستای دستکند میمند در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند و کلوت های شهداد، قنوات جوپار و باغ فتح آباد نیز در شرف جهانی شدن قرار دارند.

نماینده عالی دولت در استان کرمان با اشاره به جاذبه های طبیعی و تاریخی و صنایع دستی استان که شهرت جهانی دارند، افزود: رغبت گردشگران طی دو سال اخیر برای سفر به استان کرمان افزایش 30 درصدی را نشان می دهد و این افزایش در سال گذشته بیش از 57 درصد بوده است.

رزم حسینی یکی از اقدامات تاثیرگذار در مسیر توسعه گردشگری استان کرمان را، راه اندازی هتل سنتی شهرستان قلعه گنج عنوان کرد و یادآور شد: این هتل با 32 اتاق مجهز به شکل کپر یا همان خانه های سنتی مناطق جنوبی استان کرمان احداث شده و این نشان از ظرفیت بالای استان در بخش اکوتوریسم است.

وی وجود 40 شهرک و ناحیه صنعتی، 4 گمرک فعال و نزدیکی به بنادر جنوبی کشور، وجود 4 منطقه ویژه اقتصادی، ظرفیت فراوان انرژی های نو همچون انرژی خورشید و بادی، فعالیت 95 دانشگاه و مرکز آموزش عالی و از همه مهمتر وجود بیش از یک میلیون نفر نیروی انسانی جوان را از دیگر مزیت ها و ظرفیت های استان کرمان دانست.

استاندار کرمان خاطر نشان کرد: در سال گذشته میزان صادرات از گمرکات استان کرمان بیش از 345 هزار تن به ارزش بیش از یک میلیارد دلار بوده که این موضوع حاکی از رتبه برتر استان در زمینه صادرات محصولات غیرنفتی در کشور است.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان، معرفی شدن این استان به عنوان یکی از 3 استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور و تسهیل امور مربوط به سرمایه گذاری را از دیگر مزیت های کرمان دانست و گفت: با این اقدام در راستای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و شعار سال از سوی مقام معظم رهبری در استان کرمان انجام شده است.

رزم حسینی افزود: علاوه بر معرفی شهر الگوی اقتصاد مقاومتی قلعه گنج و همچنین اجرای دیگر طرح های مرتبط با اهداف اقتصاد مقاومتی از قبیل طرح مثلث توسعه اقتصادی و طرح همیاران آب، برای اولین بار استان کرمان به 8 زون اقتصادی تقسیم و امور مربوط به هر یک از این نواحی به یکی از نهادهای توانمند اقتصادی واگذار شده است.

وی در ادامه از برگزاری 154 جلسه رفع موانع تولید به منظور تسهیل در امور سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران طی یکسال اخیر در استان کرمان خبر داد و یادآور شد: طی یکماه گذشته 262 طرح نیازمند تسهیلات با مبلغ 700 میلیارد تومان به بانکها معرفی شده اند.

استاندار کرمان خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود با اجرای 231 طرح بزرگ که بوسیله هلدینگ ها دراستان کرمان در حال اجرا می باشند، طی برنامه بیش از 144 هزار میلیارد تومان طرح سرمایه گذاری در استان به بهره برداری برسد.

رزم حسینی با تاکید براینکه فرش قرمزی که از ابتدای دولت در استان کرمان برای سرمایه گذاران پهن شده بوده، همچنان پهن است، گفت: امروزه دیگر از سرمایه گذاران و کارآفرینان به عنوان زالو صفتان یاد نمی شود بلکه آنها  را باید مجاهد اقتصادی دانست که با سرمایه خود موجبات اشتغال زایی را در استان فراهم می کنند.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، بیش از 120 تن از فعالان اقتصادی استان های آذربایجان شرقی ، کرمان و لرستان و 28 فعال اقتصادی از سایر استان های کشور در این نشست راه های همکاری با متولیان اجرای اقتصاد مقاومتی در استان های الگو را بررسی کردند .

در این نشست 9 نفر از فعالان اقتصادی استان های کرمان، آذربایجان شرقی و لرستان به بیان نقطه نظرات خود در موضوع نشست؛ از جمله لزوم حمایت از سرمایه گذاران ، تأمین مواد اولیه تولیدات با قیمت های جهانی ، تسویه مطالبات بخش خصوصی از دولت ، تأمین منابع مالی مورد نیاز واحدهای تولیدی با کارمزد کمتر و ضرورت توجه متوازن به بخش کشاورزی ، صنعت ، معدن و گردشگری پرداختند .

آقایان قربانی از گروه صنعتی لاوان، نژاد محمودی از شرکت فروآلیاژ و عباسلو از شرکت جهان فولاد از سرمایه گذاران، کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان کرمان بودند که در این نشست به بیان مسائل و مشکلات پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز