مدیر امور تغلیظ میدوک مس منطقه کرمان خبر داد:

ثبت رکورد تولید در کارخانه تغلیظ میدوک

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۱:۳۸:۳۶
کد خبر: ۴۸۰۰۲۶
ثبت رکورد تولید در کارخانه تغلیظ میدوک
در شهریور 1395، کارخانه تغلیظ میدوک با فرآوری 3 میلیون و 315 هزار و 893 تن خاک به رکورد چشمگیری دست یافت و موفق شد 14 هزار 455 تن کنسانتره تولید کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رضا ابراهیمی مدیر امور تغلیظ میدوک با تأکید بر اینکه تغلیظ میدوک بین سال‌های 92 تاکنون چنین رکورد تولیدی را ثبت نکرده است، گفت: این میزان تولید در مقایسه با سال گذشته که رکورد تولید آن در آذرماه ثبت شد و به تولید 12 هزار و 854 تن کنسانتره دست یافت، موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: با افزایش عمق برداشت از معادن، کاهش عیار ماده معدنی اتفاق می‌افتد دست یافتن به این میزان تولید از اهمیت زیادی برخوردار است.

ابراهیمی همچنین با مقایسه میزان تولید شش‌ماهه نخست تغلیظ میدوک در سال 94 و 95 اظهار داشت: کانس تولیدی در شش‌ماهه نخست امسال مجموعاً 73 هزار 890 تن بوده است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 69 هزار و 621 تن بوده است.

مدیر امور تغلیظ میدوک در ادامه با اشاره به اهداف کیفی سال 1395 امور تغلیظ میدوک مس منطقه کرمان که در راستای اقتصاد مقاومتی تدوین شده است اظهار داشت: کاهش برق مصرفی، افزایش درصد بازیافت آب دیپکن، افزایش بازیابی سولفوری کارخانه، افزایش راندمان عملیاتی کارخانه (افزایش در دسترس‌پذیری تجهیزات) و کاهش 7 درصد هزینه‌های مستقیم جزو مهم‌ترین اهداف امور تغلیظ میدوک در سال جاری بوده است.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه اهداف فوق تا حد زیادی تحقق‌یافته است در خصوص کاهش نرخ برق مصرفی کارخانه گفت: میزان مقایسه نرخ مصرف برق در بازه زمانی شش‌ماهه نخست سال 94، نشان‌دهنده مصرف 24/05 کیلو وات بر تن سولفور بوده است در حالی که در شش‌ماهه نخست سال 95 نرخ مصرف برق برای هر تن سولفور به 22/29 کیلووات رسیده است که این میزان کاهش بین سال‌های 89 تا 1395 رکورد خوبی در کاهش مصرف انرژی برای امور تغلیظ میدوک محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین متوسط تناژ فراوری خاک در شش‌ماهه سال 94، 782 تن بر ساعت بوده است که در شش‌ماهه امسال با افزایش بهره‌وری کارخانه به 845 تن بر ساعت رسیده است.

مدیر امور تغلیظ میدوک در پایان با اشاره به اینکه یکی از نشانه‌های افزایش بهره‌وری بالا بردن سطح آماده‌به‌کاری تجهیزات و کاهش ساعات توقف کارخانه است، اظهار داشت: در شش‌ماهه نخست سال گذشته مجموعاً ساعات توقف کارخانه تغلیظ حدود 227 ساعت بوده است، در حالی که در شش‌ماهه نخست امسال با افزایش بهره‌وری کارخانه حدود 167 ساعت توقف در کارخانه داشتیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز