رئیس مرکز پژوهش های علمی و آموزشی آموزش و پرورش استان کرمان:

آزمایش، اساس یادگیری و ماندگاری علوم پایه است

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۲:۱۱:۵۸
کد خبر: ۴۸۰۰۵۱
آزمایش، اساس یادگیری و ماندگاری علوم پایه است
رئیس مرکز پژوهش های علمی و آموزشی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آزمایش، اساس یادگیری و ماندگاری علوم پایه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ آرمان شکوه سلجوقی در مراسم روز آزمایشگاه در دبیرستان  متوسطه دوره دوم فرزانگان ناحیه یک کرمان ضمن گرامیداشت هفته دانش آموز و یاد و خاطره شهدای دانش آموز، خاطر نشان کرد: نامگذاری 11 آبان ماه بنام روز آزمایشگاه نشان دهنده این است  که آموزش بدون فعالیت های علمی و آزمایشگاهی، ناقص است.

وی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر طراحی، ساخت و تجهیز آزمایشگاه در تمامی مدارس تاکید شده است.

شکوه سلجوقی با بیان اینکه آموزش علوم پایه بدون انجام آزمایش ماندگاری مفاهیم آموخته شده را کاهش داده و در برخی موارد ممکن است یادگیری از همان ابتدا حاصل نشود، اظهار کرد: آموزش نظری در کنار آموزش عملی در آزمایشگاه موجب شکوفایی خلاقیت و نو آوری در دانش آموزان می شود.

رئیس مرکز پژوهش های علمی و آموزشی آموزش و پرورش استان کرمان با طرح این سوال که آیا وقت آن نرسیده که کلاس های علوم پایه مدارس را به کلاس های موضوعی تبدیل کنیم؟ گفت: پیشنهاد می شود برای هریک از درس های شیمی، زیست، فیزیک و زمین شناسی حداقل یک کلاس آزمایشگاهی در مدارس داشته باشیم تا دبیران بلافصه بعد از ارائه مفاهیم نظری با انجام آزمایش های عملی به صورت ملموس و عینی مفاهیم را در ذهن دانش اموزان نهادینه کنند.

آرمان شکوه سلجوقی تاکید کرد : همه باید به این باور برسیم که اصل و اساس تثبیت یادگیری علوم پایه، انجام آزمایش های عملی ضمن آموزش مفاهیم نظری است و همراهی آموزش عملی با آموزش نظری یکی از اصول مهم یادگیری است.

وی با بیان اینکه برگزاری کلاس های مستمر کنکور و تست زنی با تاکید بر حیطه دانش و محفوظات مانع  آموزش عملی است، گفت: حیطه های بکار بستن، تحلیل کردن و آفریدن تاثیرات مهمی در زندگی و آینده یک فرد دارند.

شکوه سلجوقی ابراز امیدواری کرد: با استقرار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تمامی موانع سر راه پژوهش دانش آموزی  که سرآغاز آن آزمایشگاه است برداشته شود و شاهد دانش آموزانی پژوهش محور، پژوهش باور و خلاق و نو آور باشیم.

بر پایه این گزارش؛ مراسم روز آزمایشگاه در دبیرستان متوسطه دوره دوم  فرزانگان آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان برگزار شد و در پایان از دانش آموزان برتر مدارس ناحیه یک کرمان در حیطه فعالیت های آزمایشگاهی تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز