مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خبر داد:

برگزاری جشنواره سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری در کرمان

۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۱۱:۳۱:۲۵
کد خبر: ۴۹۴۱۵۷
برگزاری جشنواره سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری در کرمان
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از برگزاری جشنواره سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری با هدف معرفی غذاهای سنتی این استان از تاریخ اول تا سوم دی ماه جاری در محل سایت تاریخی و گردشگری یخدان مویدی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ "محمود وفایی" با اشاره به برگزاری جشنواره سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری در مناطق مختلف کشور، افزود: این جشنواره ملی به میزبانی کرمان از تاریخ اول تا سوم دی ماه جاری و با حضور استانهای سیستان و بلوچستان و یزد برپا می شود.

وفایی بیان داشت: جشنواره سفره ایرانی فعالیتی جدید درمعرفی قابلیت ها و تنوع غذایی مناطق مختلف برای مسافران ، گردشگران و مردم است.

وفایی تصریح کرد: این جشنواره با محوریت بهترین‌های غذای سرآشپز، دسر، آموزشگاه صنایع غذائی و غذای خانگی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این جشنواره 90 غرفه در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: از این تعداد 30 غرفه به هنرمندان استانهای میهمان و مابقی به هنرمندان استان کرمان تعلق دارد.

وی با اشاره به اینکه طبق پیگیرهای انجام گرفته امیدواریم در این جشنواره آبگوشت امام حسینی کرمان به ثبت ملی برسد، تاکید کرد: این جشنواره با حضور مقامات کشوری از جمله معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور و داوران ملی برگزار می شود.

وفایی با بیان اینکه براساس برنامه زمان‌بندی شده برترین‌های این جشنواره منطقه‌ای به جشنواره ملی غذاهای سنتی و ایرانی معرفی خواهند شد، خاطرنشان کرد: در پایان این جشنواره آشپز برتر انتخاب و نام آن در کتابچه آشپزهای برتر ایران درج می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز