مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان کرمان خبر داد:

برگزاری دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران در کرمان

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۰۷:۲۷:۵۶
کد خبر: ۵۲۴۷۴۷
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از برپایی دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران در کرمان از تاریخ 7 لغایت13 اسفندماه جاری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی جنوب شرق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ "محمود وفایی" با اشاره به برپایی دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران در کرمان، افزود: این نمایشگاه با 160 غرفه صنایع دستی و سوغات برپا می شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با حضور 31 استان و 20 شهرستان کشور برپا می شود، اظهار داشت: راه اندازی غرفه های ویژه ورک شاپ از هنرهای سنتی کرمان و سه سیاه چادر عشایری نیز در حاشیه نمایشگاه مذکور به اجرا درخواهد آمد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در ادامه از اهتمام این اداره کل بر ایجاد بازارچه صنایع دستی دائمی در کرمان خبر داد و گفت: خوشبختانه برپایی بازارچه و نمایشگاههای صنایع دستی در سالهای اخیر تاثیر زیادی بر فرهنگ استفاده از صنایع دستی و وارد شدن ان در سبد خانوار داشته است .

وی برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی را موجب معرفی هنرهای سنتی به مردم وعلاقه مند ساختن انها به فعالیت در این حوزه دانست و افزود: با برگزاری این گونه نمایشگاه ها شاهد حضور حداکثری مردم و مسافران در کرمان هستیم که این مسئله می تواند در پیوند دادن دو حوزه گردشگری و صنایع دستی نیز مفید واقع شود.

وفایی با اشاره به اینکه در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» و بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه ششم و اقتصاد مقاومتی،بر توسعه صنایع دستی تاکید شده است، بیان داشت: با توجه به این مسئله برپایی نمایشگاههای دائمی و موقت در ایام مختلف سال در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز