معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری:

دانشگاه نفتی راه به جائی نمی برد

۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۰۸:۵۲:۱۶
کد خبر: ۵۵۴۰۶۴
دانشگاه نفتی راه به جائی نمی برد
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید روش های جدیدی را برای توسعه دانش بنیان در نظر بگیریم زیرا دانشگاه نفتی به جائی نمی رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سورنا ستاری در آئین دوازدهمین دوره جایزه افضلی پور افزود: پژوهش در دانشگاه ها زمانی سامان می گیرد که بخش خصوصی در این زمینه فعال شود و درصد قابل توجهی از درآمد دانشگاه مربوط به این بخش باشد.

وی بر حراست و حفاظت از دانشگاه ها تاکید کرد و ادامه داد: حفاظت و حراست از دانشگاه در این است که عواید این دانشگاه به مردم استان برسد و این موضوع باید رخ دهد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه از جوانان کارآفرین به صورت جدی حمایت می کنیم، اظهار کرد: وزرای قبلی به ما می گفتند چیزی از این بحث ها بیرون نمی آید و اگر با شرکت های خارجی کار کنیم بهتر به نتیجه می رسیم، و باید دید چه می شود که یک وزیر به این نتیجه دست می یابد؟

ستاری با تاکید براینکه باید دیدکشوری با حدود شش هزار تمدن تاریخ، آگاهی، علم و آگاهی چه شد که به این مرحله رسیده است، گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید موضوع اقتصاد دانش بنیان را مطرح کردیم زیرا معتقدیم با پول فروش نفت وگاز و این موارد نمی توان مملکت را چرخاند و باید دید کدام اقتصادهای بزرگ دنیا با نفت، پول و الماس به این جایگاه رسیده اند.

وی گفت: زمانی موفق می شویم که پایه اقتصاد خود را عوض کنیم که در اقتصاد دانش بنیان به دنبال این موضوع هستیم و کار ما در محیط کسب و کار جدید است زیرا محیط کسب و کار ما به شدت مساله دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه دانشگاه مبدا اقتصاد است، گفت: تا پایه اقتصاد کشور، دانش نباشد، وضعیت درست نمی شود.

ستاری خاطرنشان کرد: با همت جوانان شرکت های استارت آپ با گردش مالی بالای دو هزار میلیارد دلار در کشور  راه اندازی شده است .

وی خطاب به دانشجویان گفت: اگر بخواهید می توانید دنیا را تغییر داده و ساختارهای قدیمی را به روز کنید.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه هزاران استارت آپ در این دولت آغاز شده است، گفت: در حوزه علم، پیشرفت های خوبی داتشه ایم و به زودی در حوزه نانو به رتبه پنجم دنیا دست خواهیم یافت.

ستاری تاکید کرد: رتبه اول منطقه را داریم و باید بسیار بالاتر از این موارد برویم زیرا نیروی انسانی متخصص داریم.

ستاری با اشاره به اینکه باید دیوارها را از دور دانشگاه جمع کرد، گفت: دانشگاه جزئی از اجتماع است و حق نداریم در دانشگاه مواردی را آموزش دهیم که به درد آینده دانشجویان و جامعه نخورد.

وی خاطرنشان کرد: به علوم بین رشته ای احتیاج داریم و چرا باید بین دانشکده ها دیوار بکشیم و دانشگاه باید جزئی از مبلمان شهری باشند .

وی ضمن درخواست از دانشجویان مبنی براینکه کارمند نشوید و مشکلات مردم را حل کنید و کارفرین باشید و جامعه را تکان دهید، تاکید کرد: شما با استخدام شدن خود را نابود می کنید و اعتماد به نفس خود را از بین برده و آینده خود را نفله می کنید و مانند ما مدیران نفتی می شوید که گاهی فکر می کنیم اگر این میز را از ما بگیرند وسط تهران می میریم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: 100 سال است که نفت ما را نفرین کرده است و ما می گوئیم اگر نفت نباشد چگونه زندگی کنیم.

ستاری با اشاره به این مطلب که ما فکر می کنیم با پول نفت ثروتمند می شویم، گفت: سرنوشت شما در جیب هایتان نیست بلکه در مغزهای شماست بنابراین افرادی مانند افضلی پور پایه هایی را در این استان گذاشته اند که بخشی از آنها پایه های فرهنگی و وقف برای علم و پژوهش است و باید ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: این مملکت به هیچ یک ازما نیازی ندارد و این ما هستیم که به این مملکت نیاز داریم و همه ما باید روی شانه های این مملکت بایستیم که دنیا ما را ببیند،  این چه فخری است که به مملکت خود می فروشیم که مملکت به ما نیاز دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز