نخوردن صبحانه اثرات منفی بر یادگیری کودکان دارد

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۰۹:۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۳۳۲۲۵
نخوردن صبحانه اثرات منفی بر یادگیری کودکان دارد
یک کارشناس تغذیه گفت: تغذیه صحیح در قدرت یادگیری کودکان موثر است و نخوردن صبحانه می تواند اثرات منفی بر یادگیری آن ها داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ بهاره غیاثی در این خصوص تصریح کرد: اگر مدت زمان ناشتایی طولانی شود، نگهداری قند خون در سطحـی کــه مغــز قادر به فعالیت طبیعی خود باشد مختل شده و یادگیری و تمرکز حواس کمتر می شود.

وی افزود: نخوردن صبحانه در صورتی که تداوم یابد و تبدیل به عادت شود، علاوه بر عوارض فوق موجب کمبود دریافت سایر مواد مغذی مورد نیاز فرد می شود.

غیاثی گفت: با حذف صبحانه از وعده های غذائی مواد مغذی که در این وعده دریافت می شود، در وعده های دیگر جایگزین نخواهد شد و در نتیجه کمبود کالری، ویتامین ها و املاح ایجاد می شود.

وی برای اینکه کودکان سنین مدرسه اشتهای کافی برای خوردن صبحانه داشته باشند به مواردی اشاره کرده و گفت: شام در ساعات ابتدای شب صرف شود و حتی الامکان کودکان شب در ساعت معین و ترجیحا" زود بخوابند.

 غیاثی ادامه داد: صبح زودتر بیدار شده پس از شستن دست و صورت، کمی نرمش نمایند تا برای صرف صبحانه اشتها پیدا کنند.

وی افزود: والدین صبحانه را به عنوان یک وعده غذایی مهم تلقی کنند و همگی به دور یک سفره به صرف صبحانه بپردازند تا تشویقی برای کودکان باشند.

 وی گفت: فرنی، شیر برنج، حلیم و عدسی که اغلب مورد علاقه کودکان این سنین هستند و از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردارند. نان و پنیر و گردو، نان و تخم مرغ، نان و کره و مربا، نان و کره و خرما، همراه با یک لیوان شیر نیز نمونه هایی از یک صبحانه با ارزش هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز