شهردار کرمان:

خانه شهر به زودی احیا می‌شود/شهرداری‌ها از ورود به ورزش حرفه‌ای منع شده‌اند/میدان شورا پیاده‌راه می‌شود/تا یک‌ماه آینده سایت شفافیت شهرداری کرمان بارگذاری می‌شود

۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ۲۰:۴۲:۳۳
کد خبر: ۷۳۳۵۳۶
خانه شهر به زودی احیا می‌شود/شهرداری‌ها از ورود به ورزش حرفه‌ای منع شده‌اند/میدان شورا پیاده‌راه می‌شود/تا یک‌ماه آینده سایت شفافیت شهرداری کرمان بارگذاری می‌شود
شهردار کرمان گفت: مرمت خانه شهر در بودجه شهرداری کرمان مصوب شده است و بزودی احیا می شود

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمهران عالم زاده در نشست خبری با بیان اینکه فضاهای فرهنگی، ورزشی و تفریحی این شهر درحال توسعه است ،گفت: اکنون توسعه متوازن در حوزه ساخت این فضاها در چهار منطقه آغاز شده است که باید ضمن بررسی در پراکنش این فضاها، توازن در چهار منطقه شهری ایجاد شود.

او ادامه داد: نوع نگاه به عملکرد این فضاها نیز متفاوت است و عملکرد آن‌ها به سمت آموزش‌های شهروندی و تعاملات اجتماعی خواهد رفت.

عالم‌زاده به پیاده‌راه شدن برخی معابر و فضاهای شهری اشاره کرد و گفت: با پیاده‌راه کردن برخی فضاهای شهری، می‌توانیم به فعالیت‌های فرهنگی هنری در این فضاها بپردازیم و تعاملات اجتماعی را در نقاط مختلف شهر به‌وجود بیاوریم.

او اظهار داشت: نوع نگاه این دستگاه به فضاهای شهری متفاوت از عملکرد گذشته است و اینک از عرصه فضاهایی شهری برای تعاملات اجتماعی نیز استفاده می شود.

شهردار کرمان در همین راستا به پیاده‌راه کردن میدان توحید و میدان شورا اشاره کرد و گفت: طرح پیاده‌راه میدان توحید از گذشته در دستور کار بوده و پیاده‌راه میدان شورا هم در طرح‌های بالادستی دیده شده که در دستور کار قرار دارد.

عالم‌زاده به پیاده‌راه کردن میدان شهدا هم اشاره و عنوان کرد: به‌دلیل مشکلات ترافیکی و مسایلی که در زمینه‌ی حمل‌و‌نقل در میدان شهدا وجود دارد، از مشاور درخواست کردیم در این رابطه بیشتر مطالعه کند.

او افزود: در طرح‌های بالادستی، برخی محورها و خیابان‌ها نیز باید به پیاده‌راه تبدیل شوند که این مهم به‌صورت تدریجی در دستور کار قرار دارد.

عالم زاده با بیان اینکه برخی از معابر عمومی شهر کرمان در روزهایی از سال به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی اختصاص می یابد، تصریح کرد: شهرداری کرمان به دنبال استفاده از ظرفیت سایر دستگاه ها در حوزه تعاملات فرهنگی و اجتماعی است.

او گفت: آثار هنری با کارکرد اجتماعی و فرهنگی تولید شده توسط هنرمندان استانی و کشوری در فضاهای شهری استفاده می شود .

عالم زاده اضافه کرد: اخبار تمامی پروژه ها باید به منظر دید عموم مردم برسد و کمبودها در شرایط سخت اقتصادی فعلی، شهرداری کرمان را به خلاقیت بیشتر و تحرک واداشته زیرا در این شرایط توسعه رخ می دهد.

او بیان کرد: پارک گردشگری کرمان در سال جاری کلنگ زنی می شود و اکنون اعتبار 10 میلیارد تومانی این طرح تامین شده است و کارکرد و فضای متفاوتی برای اجتماع گسترده در این پارک تعریف شده است.

عالم زاده گفت: پارک گردشگری کاربری متفاوتی با سایر پارک ها و جاذبه های گردشگری ازجمله هتل، وسایل بازی و پیست ورزشی دارد و فضایی برای سرمایه گذاران فراهم می کند.

وا افزود: احداث پارک گردشگری در شهر کرمان در مرحله برنامه ریزی قرار دارد و اقدامی متفاوت در جنوب شرق کشور خواهد بود.

شهردار کرمان عنوان کرد: مرمت خانه شهر در بودجه شهرداری کرمان مصوب شده است و بزودی احیا می شود.

عالم‌زاده با بیان این‌که کار مرمت خانه شهر از سالن این مجموعه شروع شده است، گفت: مرمت خانه شهر نیازمند جابه‌جایی شورای اسلامی شهر است که با انتقال شهرداری کرمان به ساختمان جدید و استقرار شورای اسلامی شهر در ساختمان فعلی شهرداری، کار مرمت خانه شهر سرعت بیشتری خواهد گرفت.

او گفت: همچنین رایزنی هایی با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برای تعاملات اقتصادی و فرهنگی انجام شده است.

عالم زاده افزود: کارخانه های شهرداری کرمان برای تامین مصارف این دستگاه فعال شده و اینک اعتبار کارخانه جدول زنی مدرن تر با طول عمر بیشتر تخصیص یافته است.

او ابراز کرد: دولت پویایی تقدیم اختیارات به مدیریت واحد شهری را ندارد لذا باید کارگروه هایی در حوزه شهری ایجاد شود که مدیریتی هماهنگ داشته باشند زیرا این امر نقش دستگاه ها را در خدمات رسانی پررنگ تر می کند.

شهردار کرمان در رابطه با ورود شهرداری به ورزش حرفه‌ای هم تصریح کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، شهرداری‌ها را از ورود به ورزش حرفه‌ای منع کرده است؛ ضمن این‌که من هم اعتقاد دارم ورزش حرفه‌ای باید توسط نهاد مربوط به آن دنبال شود و وظیفه‌ی شهرداری، پرداختن به ورزش همگانی است.

عالم‌زاده بر اجرای طرح اتاف (ارزیابی تأثیرات اجتماعی فرهنگی) برای پروژه‌های شهری هم تأکید کرد و گفت: در پروژه‌ی میدان شهدا از مشاور خواستیم طرح اتاف این پروژه را آماده کند؛ ضمن این‌که اجرای طرح اتاف پیاده‌راه‌سازی میدان شورا را نیز می‌توان به دانشگاه شهید باهنر واگذار کرد.

شهردار کرمان در خصوص خواهرخواندگی شهرداری کرمان با دیگر شهرهای دنیا هم گفت: شهرداری‌ها تنها نهادی هستند که می‌توانند به‌طور مستقیم با دنیا ارتباط داشته باشند که در این رابطه چند جلسه با نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان و اتاق بازرگانی داشته‌ایم و موضوع را مطرح کرده‌ایم.

عالم‌زاده در عین حال بیان کرد: این‌که روی کاغذ با یکی از شهرهای دنیا خواهرخواندگی اعلام شود، اما هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته باشد، فایده‌ای ندارد؛ باید ببینیم چقدر می‌توانیم با آن شهر تعامل داشته باشیم.

او در رابطه با تاریکی معابر شهر با بیان این‌که شهرداری متولی روشنایی معابر شهر نیست، گفت: روشنایی معابر شهر به‌عهده‌ی شرکت توزیع نیروی برق شمال است، اما هم‌چنان که شهرداری به‌دلیل کمبود منابع مالی و گستردگی شهر در خدمت‌رسانی با مشکل مواجه است، این شرکت هم احتمالاً در تأمین منابع برای روشنایی مطلوب معابر با مشکل روبه‌روست.

شهردار کرمان به مشارکت شهرداری با بخش خصوصی برای ایجاد محور دوچرخه‌سورای در بولوار جمهوری‌اسلامی اشاره کرد و گفت: این محور دوچرخه‌سورای، کارکرد تفریحی و حمل‌و‌نقل خواهد داشت.

عالم‌زاده افزود: ایجاد محورهای دوچرخه‌سواری با کارکرد حمل‌و‌نقل، از اهمیت بیشتری برخوردار است که در این رابطه مطالعات در حال انجام است.

او ادامه داد: ایجاد محورهای دوچرخه‌سورای با کارکرد حمل‌و‌نقل، زمان‌بر است و نیاز به زیرساخت‌های لازم دارد.

عالم‌زاده به شفافیت در شهرداری کرمان هم اشاره و عنوان کرد: تا یک‌ماه آینده سایت شفافیت شهرداری کرمان بارگذاری می‌شود و تمام اطلاعات مالی و طرح‌های شهرداری روی این سایت قرار خواهد گرفت تا تمام شهروندان در جریان مسایل مختلف شهرداری کرمان قرار بگیرند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز