معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان:

سامانه مخابراتی بحران در کرمان راه اندازی می شود

۱۳۹۷/۰۵/۱۸ - ۱۹:۲۴:۰۷
کد خبر: ۷۳۸۹۲۱
سامانه مخابراتی بحران در کرمان راه اندازی می شود
معاون امور عمرانی استانداری کرمان گفت: سامانه مخابراتی ویژه بحران (رادیو ترانک) بزودی در کرمان راه اندازی می شود.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید مصطفی آیت اللهی موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: رادیوترانک یک سیستم ارتباطاتی کشوری برای استفاده در زمان بحران است که دسترسی سریع ارتباطی را فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه سومین دکل سیستم مخابراتی رادیو ترانک بزودی در کرمان نصب می شود اظهار داشت: این سیستم هفته دولت در این استان به عنوان پایلوت کشوری راه اندازی می شود و با استفاده از آن مدیران در زمان وقوع بحران و حوادث بدون هیچ مشکلی می توانند ارتباط داشته و خدمات دهی مناسب را انجام دهند.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه کرمان با 183 هزار کیلومتر وسعت انواع حوادث از جمله زلزله، سیل، صاعقه، آتش سوزی و غیره را دارد گفت: سال های گذشته در پی وقوع سیل بردسیر، طرح جامع مقابله با سیل این استان تدوین و بخشی از اعتبارات آن از محل اعتبارات حوادث تامین شده و بخشی نیز در سطح کشوری در دست پیگیری است.

آیت اللهی موسوی بیان کرد: سال گذشته اعتباری به جمعیت هلال احمر پرداخت شده تا نسبت به خرید و نصب منبع آب بر روی بالگرد امداد و نجات برای مقابله با آتش سوزی اقدام کند که این کار در مرحله اخذ مجوزهای سازمان جمعیت هلال احمر کشور است.

وی به آتش سوزی 2 روز گذشته در شهداد نیز اشاره و بیان کرد: این آتش سوزی طی سه ساعت مهار شد و اگر اقدام بموقع انجام نشده بود، حداقل نیمی از نخلستان های این منطقه در آتش می سوخت.

جانشین ستاد بحران استان کرمان با اشاره به تاکید ریاست جمهوری مبنی بر اینکه واحدهای بازسازی شده در مناطق زلزله زده باید تا پایان تیرماه آماده بهره برداری باشد گفت: در این رابطه نظارت های مستمر انجام شد و با پیگیری های انجام شده، واحدهای تیپ یک (تخریب کامل) به بهره برداری رسید و در چند روز اخیر 500 واحد در شهرستان کوهبنان تحویل صاحبان این واحدها شد.

وی عنوان کرد: در پی زمین لرزه سال 95 در زرند و با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، احداث سه هزار و 333 واحد مسکونی مورد تاکید قرار گرفت که تاکنون حدود 450 واحد در این شهرستان واگذار شده است.

آیت الهی موسوی اظهار داشت: در سفر اخیر رئیس بنیاد مسکن کشور پنج میلیون تومان به صورت بلاعوض، 10 میلیون تومان برای واحدهای روستایی و 11 میلیون تومان برای واحدهای شهری به تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده افزوده شد. معتقدیم به جای بازسازی باید به سمت مقاوم سازی و بهسازی حرکت کنیم.

جانشین ستاد بحران استان کرمان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود 2 هزار و 500 واحد مسکونی در جنوب استان کرمان نیاز به بهسازی دارد و قول مساعد آن را از بنیاد مسکن گرفته ایم.

وی یادآور شد: در شهرستان کوهبنان 21 هزار نفر ساکن هستند و گسل کوهبنان فعال است و در زمین لرزه اخیر این شهرستان 200 واحد تخریب شده بود اما 2 هزار و 200 واحد برای نوسازی مصوب شده است.

آیت الهی موسوی عنوان کرد: توانسته ایم مصوبات مورد نیاز و بیش از نیاز برای بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی را از دولت دریافت کنیم و این بیانگر تلاش ستاد بحران است.

وی به تلاش های شبانه روزی برای دریافت تسهیلات مورد نیاز برای بازسازی واحدهای مسکونی اشاره کرد و ادامه داد: رعایت اصول ساختمان سازی عامل کاهش خسارت های حوادث است.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان گفت: خرید دستگاه های لرزه نگار پیگیری شده و با توجه به تغییرات بازار و نوسانات ارز، فروشنده این کالا قیمت های متفاوتی را مطرح می کند لذا تصمیم گرفتیم خرید این دستگاه را به زمان تثبیت ارز موکول کنیم.

وی اظهار داشت: 30 دستگاه لرزه نگار برای استان کرمان مصوب شده که با خرید و راه اندازی این دستگاه ها، اعداد دقیقی از زمین لرزه ها محل وقوع آن را داشته باشیم.

آیت الهی موسوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی افراد که قبلا مصوباتی را امضا کرده اند امروز در سمت های دیگر مشکلاتی را بری اجرای طرح ها ایجاد می کنند.

وی گفت: روند احداث ساختمان اطفای حریق رابر نیز به دلیل کمبودهای اعتباری با مشکلاتی مواجه شده بود و با تامین اعتبار مورد نیاز، بزودی افتتاح می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز