رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

حمایت از واحدهای تولیدی در شرایط فعلی ضروری است

۱۳۹۷/۰۵/۱۹ - ۱۰:۴۱:۰۲
کد خبر: ۷۳۹۰۷۸
حمایت از واحدهای تولیدی در شرایط فعلی ضروری است
رئیس اتاق کرمان از تلاش برای گسترش چتر حمایت دستگاهها و نهادها از فعالان اقتصادی خبر و ادامه داد: در شرایط بحرانی کشور و وجود تحریم ها، مشکلات انتقال ارز، بی ثباتی بازار و...، واحدهای صنعتی و تولیدی نمی توانند با اجرای قوانین فعلی به فعالیت خود بپردازند و باید از آنها حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمهدی طبیب زاده در نشست کمیته حمایت قضایی حقوقی از فعالان اقتصادی استان افزود: تنها 19 درصد از واحدهای صنعتی بیش از 70 درصد و نیمی از این بنگاه ها کمتر از 50 درصد ظرفیت خود تولید می کنند و حدود 30 درصد واحدهای صنعتی نیز تعطیل شده‌اند.

وی اظهار کرد: افزون بر این، سازمان‌ها و نهادهایی که بنگاه‌های اقتصادی به نوعی یک منبع درآمد برای آنها هستند، برای وصول این درآمدها،  مراجعات خود را به بخش خصوصی افزایش داده‌اند و سختی های دیگری را به آنها وارد کرده‌اند.

رئیس اتاق کرمان بیان کرد: در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کرمان پیشنهاد تهیه طرح، لایحه و یا قانونی برای نحوه اداره کردن بنگاه های اقتصادی در شرایط خاص را مطرح کردیم که قرار شده پیش‌نویس این طرح توسط اتاق کرمان تهیه و به مرکز ارسال شود تا بتوان همه مسئولان را برای حمایت بیشتر از فعالان اقتصادی و تغییر و یا ایجاد برخی قوانین همراه کرد.

در ادامه این نشست معاون برنامه ریزی و توسعه قضایی دادگستری استان کرمان گفت: در شرایط فعلی اقتصاد کشور، هنوز در بسیاری از موارد باور و ایجاد تحول جدی به وجود نیامده، در صورتی که باید فعالیت ها و اقدامات انجام شده متفاوت از سال گذشته و متناسب با شرایط فعلی باشد. مهدی بخشی، ضمن تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان برای حفظ اشتغال موجود و اشتغالزایی و کمک به اقتصاد استان، افزود: باید ضمن حفظ شان دستگاه قضا و رعایت عدالت و قوانین به حمایت جدی و لازم از تولیدکنندگان پرداخت و از بروز برخی برخوردهای نامناسب با آنها جلوگیری کرد.

گفتنی است در این نشست روسای کمیسیون های بیمه، بانک و امور مالیاتی و صنعت و معدن و همچنین رئیس مرکز داوری اتاق کرمان حضور داشتند و مشکلات حقوقی و قضایی تعدادی از فعالان اقتصادی بررسی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز