مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

طرح "ایران مهارت" در مدارس استان کرمان اجرا می‌شود

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۰۸:۴۷:۵۵
کد خبر: ۷۶۳۷۲۳
طرح ایران مهارت در مدارس استان کرمان اجرا می‌شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: طرح آموزش حرفه های مهارتی کوتاه مدت "ایران مهارت" در مدارس متوسطه دوره اول استان کرمان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد اسکندری نسب در جلسه کمیته استانی ایران مهارت با حضور مدیرکل فنی و حرفه ای استان، گفت: نیازمندی جامعه امروزی ما مهارت‌آموزی افراد است.

وی با اشاره به اینکه طرح "ایران مهارت" در ۱۰ درصد مدارس دولتی و در تمامی مدارس هیئت امنایی و غیر دولتی استان اجرا می‌شود، افزود: تمامی آموزش های ما باید در قالب مهارت آموزی به دانش آموزان باشد.

اسکندری نسب با بیان اینکه طرح مهارت ایران ویژه دانش آموزان متوسطه دوره اول میباشد، تصریح کرد: باید هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش افزایش پیدا کند تا آینده یک کارگر نظام تضمین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، اظهار داشت: طرح ایران مهارت می‌تواند بخشی از نیازهای کاری جامعه امروزی ما را برطرف کند.

وی به تربیت نیروی انسانی ماهر و کاربلد در جامعه امروزی تأکید کرد و گفت: افراد کاربلد در جامعه به هیچ عنوان بیکار نخواهند ماند و باید ورودی دانش آموزان به هنرستان ها افزایش پیدا کند.

احمد اسکندری نسب به توسعه و گسترش فرهنگ کار و مهارت آموزی در جامعه اشاره کرد و افزود: باید در راستای تغییر نگرش ها در جامعه حرکت کرد و توجه به آینده کاری جوانان جامعه باید مورد توجه همه مسئولان و به خصوص دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعداد های مهارتی دانش آموزان و کمک به هدایت تحصیلی آنان را یکی از اهداف این طرح در دوره متوسطه اول عنوان کرد و گفت: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تحول در نظام آموزشی رسمی دوره متوسطه و تاکید ریاست محترم جمهوری اسلامی در خصوص ارائه آموزش های مهارت محور به دانش آموزان طرح آموزش حرفه های مهارتی کوتاه مدت ایران مهارت با همکاری وزارت آموزش و پرورش مان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اجرا می‌شود.

وی ایجاد ارتباط بین آموزش رسمی و غیررسمی در دوره اول متوسطه را یکی دیگر از اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: به توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی در طرح ایران مهارت توجه ویژه ای شده است.

برپایه این گزارش جلسه کمیته استانی طرح ایران مهارت با حضور احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، جهانگیری مدیر کل آموزش های فنی و حرفه ای استان، علی صباحی سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان و جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه ستادی در محل سالن شهدای معلم معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد

 

 

نظر شما