کارگروه پیگیری معوقات بانکی در بم تشکیل شد/بانک ها موظف به اعلام لیست وام گیرندگان بالای ۱۰۰میلیون تومان به سیستم قضائی هستند

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۰۸:۱۲:۳۴
کد خبر: ۷۶۷۰۶۴
کارگروه پیگیری معوقات بانکی در بم تشکیل شد/بانک ها موظف به اعلام  لیست وام گیرندگان بالای ۱۰۰میلیون تومان به سیستم قضائی هستند
دادستان عمومی وانقلاب شهرستان بم از تشکیل کارگروه پیگیری معوقات بانکی در این شهرستان خبر داد و گفت:دادستانی در راستای قوانین و مقررات نسبت به وصول معوقات بانکی حمایت های لازم را از سیستم بانکی خواهد نمود

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد ضیاالدینی در جلسه روسای بانکها و مؤسسات مالی شهرستان بم با اشاره به اینکه  گاهی ضعف  نظارت ها در برخی دستگاه ها  ،مشکلات زیادی را برای سیستم قضائی و جامعه بوجود می آورد،گفت: طبق مصوبه شورای تامین استان،بانک ها موظف هستند مشخصات افرادی که تسهیلات بانکی بیشتر از یک میلیارد ریال دریافت می نمایند را جهت نظارت بیشتر به دادستانی اعلام کنند.

دادستان بم بر ضرورت تامین امنیت سرمایه‌گذاران تاکید کرد و تصریح کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی موجب تضمین سرمایه‌گذاری در کشور و جلب اعتماد عمومی و سرمایه‌گذارانی می‌شود که قصد سرمایه گذاری مشروع و قانونی را دارند.

وی  تلاش در جهت اخذ مطالبات و معوقات وام‌های بانکی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت:در همین راستا با تعامل سیستم بانکی با دادستانی کارگروه پیگیری معوقات  بانکی تشکیل و مقرر گردید در اسرع وقت نسبت به معوقات بانکی بالای 3میلیارد ریال  اقدامات قانونی صورت پذیرد.

دادستان بم گفت: با توجه به مصوبه ارتقاء سیستم امنیتی و بهره گیری از نیروهای حفاظتی و مراقبتی، بانکها 20 روز فرصت دارند در این خصوص اقدام و نتیجه را به دادستانی اعلام و پلیس پیشگیری نیز در این خصوص پیگیری نماید.

ضیاالدینی افزود: برای استقرار عابربانکها باید با پلیس پیشگیری هماهنگی شود و برای حفاظت از بانکها برابر مصوبه شورای تامین استان استفاده از نیروهای شرکتهای خدمات حفاظتی پیشنهاد شده است.

 دادستان بم گفت: رئیس پلیس فتا شهرستان نماینده دادستان درخصوص سرقت های اینترنتی است و همچنین ضرورت دارد هشدارهای امنیتی پلیس روی دستگاههای خودپرداز نصب شود.

 

نظر شما