معاون فنی و امور زیربنایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان:

۱۱ هزار و ۱۳۱ کارت هوشمند رانندگان چاپ شده است

۱۳۹۷/۰۹/۳۰ - ۰۹:۰۶:۰۳
کد خبر: ۷۹۰۲۷۳
۱۱ هزار و ۱۳۱ کارت هوشمند رانندگان چاپ شده است
معاون فنی و امور زیربنایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت:11 هزار و 131 کارت هوشمند رانندگان از 26 آذرماه سال گذشته تاکنون توسط این اداره کل و برای شمال و جنوب استان و سیستان و بلوچستان چاپ شده است.

 معاون فنی و امور زیربنایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: اقدامات هوشمند سازی از سال گذشته با نصب 111 سامانه ثبت تخلف سرعت متوسط در جاده های استان آغاز شده و تاکنون 47 سامانه به بهره برداری رسیده است.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی عبداللهی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مسیرهای ارتباطی کرمان - ماهان - بم، کرمان - سیرجان، سیرجان - شهربابک، شهربابک - انار، سیرجان - بندرعباس و کرمان - ماهان تاکنون مجهز به سامانه سرعت متوسط مجهز شده و اینک در حال اعمال قانون تخلفات است.

وی اظهار داشت: 50 سامانه در مسیرهای ارتباطی رفسنجان - زرند، کرمان - رفسنجان و رفسنجان - انار نیز تکمیل شده و در مرحله تحویل قرار دارد که با دریافت کد پلیس امکان استفاده از آنها وجود دارد.

وی اضافه کرد: 97 دوربین از مجموع 111 سامانه نیز ظرف 2 ماه آینده تکمیل می شود و مابقی تا پایان امسال بهره برداری می رسد.

معاون فنی و امور زیربنایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: با اعتبار مرکز مدیریت راه‌ها 15 سامانه در شهرستان های کرمان، رابر، بافت و جیرفت بهره برداری می شود که اکنون در مرحله مناقصه قرار دارد.

وی با اشاره به عملیات اجرایی نصب پنج سامانه پیشرفته توزین در حال حرکت افزود: این سامانه در محور کرمان به ماهان به بهره برداری رسیده و چهار سامانه دیگر در پلیس راه چترود، باغین، بم و شهربابک ظرف 2 ماه آینده مجهز به این سامانه می شود.

عبداللهی با بیان اینکه این سیستم ها نقش حفظ و صیانت از راهها را بر عهده دارد تصریح کرد: با احداث این سامانه وسایل نقلیه با اضافه تناژ در حین حرکت تشخیص و در پاسگاه با آنان برخورد می شود.

وی بیان کرد: سه دکل ارتباطی برای شرایط بحران در شهرستان های ارزوئیه، سیرجان و رابر طی یکسال گذشته به بهره برداری رسید و 200 ردیاب بر روی ماشین آلات راهداری نصب شده که موجب بهبود مدیریت ماشین آلات در شرایط بحران می شود.

معاون فنی و امور زیربنایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: 11 هزار و 131 کارت هوشمند رانندگان از 26 آذرماه سال گذشته تاکنون توسط این اداره کل و برای شمال و جنوب استان و سیستان و بلوچستان چاپ شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان نیز با بیان اینکه این اداره کل جابجایی بار را قانونمند کرده است گفت: استان کرمان با جابجایی 29 میلیون تن کالا طی یکسال گذشته رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.

مهدی صیفوری افزود: کالاهای معدنی و ساختمانی با 13 میلیون تن و صنایع فلزی و کشاورزی 2 میلیون و 351 هزار تن از جاده های استان کرمان جابجا شدند.

وی تصریح کرد: از 26 آذر 96 تاکنون صورت وضعیت 537 هزار سفر صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد افزایش داشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان ادامه داد: از آذر سال قبل تاکنون چهار میلیون و 700 هزار مسافر در استان کرمان جابجا شده و این آمار نسبت به سال قبل 2 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی تاکید کرد: عمده آمار حمل مسافر مربوط به پایانه های استان کرمان است که مسافران از طریق سامانه 10341 می توانند مشکلات خود را گزارش کنند.

صیفوری گفت: در اربعین امسال 23 هزار و 440 مسافر را با 665 دستگاه اتوبوس جابجا کردیم که نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش را در حمل مسافر و 12 درصد در اتوبوس شاهد هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز