رجبی‌زاده:

۱۴۱ انجمن محلی حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در استان کرمان، تشکیل شده است

۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۱۵:۱۴:۳۴
کد خبر: ۸۱۱۶۴۰
۱۴۱ انجمن محلی حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در استان کرمان، تشکیل شده است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: انجمن های محلی حفاظت از منابع طبیعی در استان کرمان ۱۴۱ انجمن است که حدود ۴ هزار و ۲۰۰ نفر عضو دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مهدی رجبی زاده در این خصوص اظهار داشت:با توجه به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه  : فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود، تأکید کرد: در منابع طبیعی به دلیل گستردگی منابع و وظایف، به تنهایی نمی توانیم کار کنیم و باید مردم در حفاظت به کمک ما بیایند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: در حوزه مشارکت های مردمی، از ۱۳ سال قبل طرح آموزش کودکان دبستانی را با عنوان " کودکان دوست دار طبیعت" اجرا می کنیم و در این طرح ۹۴۱ هزار نفر ساعت آموزش داده ایم و در ۱۱ شهرستان کار انجام می شود.

وی بیان کرد: انجمن های محلی حفاظت از منابع طبیعی نیز ۱۴۱ مورد در استان شکل گرفته که حدود ۴ هزار و ۲۰۰ عضو دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با اشاره به اینکه ۲ هزارو ۵۰۰ نفر در طرح همیاران طبیعت آموزش دیده اند، اظهار کرد: ۶۴ گروه مردمی اطفاء حریق تشکیل داده ایم.

وی  بیان کرد: در زمینه حفاظت از جنگل ها و منابع طبیعی استان کرمان ، براساس نُرم سازمان جنگل ها ،مراتع و آبخیزداری کشور ،باید ۴۰۰ نیروی حفاظتی داشته باشیم که حدود ۶۰ نیرو داریم و فشار خیلی سنگینی روی همکاران بنده است.

 

نظر شما