رئیس هیئت فوتبال استان کرمان:

بی عدالتی آموزشی را از بین خواهیم برد

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ۱۶:۰۷:۰۱
کد خبر: ۸۱۲۱۱۳
بی عدالتی آموزشی را از بین خواهیم برد
رئیس هیئت فوتبال استان کرمان گفت: سعی داریم بی‌عدالتی آموزشی در فوتبال را از بین ببریم و آمادگی داریم در صورتی که درخواستی از هرکدام از شهرستان‌ها برای برگزاری کلاس‌های مربیگری و داوری به ما اعلام شود، در آن کلاس با دوره آموزشی را در آن شهرستان برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر علی قرایی در آیین افتتاح کلاس مربیگری درجه C ایران به میزبانی شهرستان رفسنجان اظهار داشت: حضور بنده در افتتاحیه این کلاس، نشان از اهمیتی دارد که هیئت فوتبال استان برای بحث آموزش، خصوصا مدارج ابتدایی و اولیه مربیگری قائل است.

وی افزود: یکی از برنامه های   بنده در هیئت فوتبال ارتقاء آموزش از نظر کمیت و کیفیت بود و اعتقاد داشتیم اساس کار ما در توسعه فوتبال استان، باید بهاء دادن به مبحث مهم آموزش باشد.

دکتر قرایی با بیان این که پرورش مربیان با کیفیت با برگزاری دوره‌های آموزشی مفید ممکن است، تصریح کرد: ما برای داشتن یک فوتبال باکیفیت نیاز به بازیکنان باکیفیت داریم و این بازیکنان باکیفیت را مربیان باکیفیت پرورش می‌دهند و مربی باکیفیت هم باید مدام آموزش ببیند و خود را بروز کند.

وی ادامه داد: اولویت ما هم در بحث آموزش، برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه مربیگری در شهرستان‌ها است و امروز می‌بینیم آنچه فوتبال استان را تهدید می‌کند، این است که در جنوب و شرق مربیان و داوران آموزش‌های کمتری دیده‌اند ولی ما سعی داریم این بی‌عدالتی را از بین ببریم و آمادگی داریم در صورتی که درخواستی از هرکدام از شهرستان‌ها باشد کلاس‌های مربیگری و داوری را در آن شهرستانها برگزار کنیم.

دکتر قرایی با اشاره به این موضوع که مربیانی باید سرِ نیمکت‌های مربیگری بنشینند که کارت مربیگری داشته باشند، گفت: علاوه بر برگزاری این کلاس‌ها در شهرستان‌ها، آن چیزی مهمتری که بر عهده ماست این است، بستری را در فوتبال استان به وجود آوریم که مربیان بر سرنیکت تیم‌ها که حاضر می‌شوند، کارت مربیگری داشته باشند.

وی افزود: مربیان ما باید خودشان را به دانش روز فوتبال در جهان مجهز کنند، چون فوتبال مربتا در حال تغییر و دگرگونی است و ما باید خودمان را با این تغییرات وفق بدهیم تا از علم روز فوتبال عقب نمانیم.

دکتر قرایی با تقدیر از نژادباقری مدرس این دوره اموزشی بیان کرد: امروز از اینکه این کلاس در رفسنجان برگزار شده خوشحالم اما آنچه خوشحالی من را بیشتر می‌کند، حضور مدرس بومی در این کلاس هست که آقای نژاد باقری از مدرسان تحصیل کرده و جوان استانمان می‌باشند که تدریس این دوره را برعهده دارند.

وی اضافه کرد: امروز تیم‌هایی در فوتبال ایران موفق هستند که مربیان با دانشی دارند و تیم‌ها به دنبال مربیان با دانش هستند و مربیانی با دانش خواهند شد که کلاس‌های مربیگری را جدی بگیرند.

 

 

نظر شما