ثبت نام ۶۵ هزار دانش آموز پایه اول در کرمان از خرداد آغاز می شود

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۱۴:۵۱:۲۴
کد خبر: ۸۴۹۴۶۱
ثبت نام ۶۵ هزار دانش آموز پایه اول در کرمان از خرداد آغاز می شود
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان از آغاز نام نویسی 65 هزار دانش آموز پایه اول در این استان از هفتم خرداد سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ عباس ضیاء د ر این خصوص افزود: متولدین نیمه دوم سال 91 و نیمه اول سال 92 که 6 سال تمام دارند برای حضور در پایه اول دبستان ثبت نام می شوند.

وی اظهار داشت: کودکانی که در روز اول مهر سال 92 نیز به دنیا آمده اند به صورت استثنا می توانند در پایه اول دبستان ثبت نام کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: پیش بینی می شود امسال افزون بر 65 هزار نوآموز کلاس اول در مدارس استان کرمان ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه حدود چهار هزار نفر از آمار دانش آموزان پایه اول ابتدایی را در کرمان دانش آموزان اتباع تشکیل می دهند تصریح کرد: آمار دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه اول امسال استان کرمان 62 هزار و 463 نفر بوده است.

ضیاء افزود: سه هزار و 293 آموزشگاه و 15 هزار و 497 کلاس درس استان کرمان طی سال تحصیلی جاری به دانش آموزان پایه اول اختصاص داشته و امسال به تناسب ازدیاد آمار تعداد کلاس ها افزایش خواهد داشت.

وی به بازنشسته شدن برخی از نیروهای معاونت ابتدایی در استان کرمان طی سال جاری اشاره کرد و گفت: جایگزین این نیروها از طریق دانشگاه فرهنگیان و غیره تامین می شود.

وی تعداد مراکز پیش دبستانی را نیز طی امسال 2 هزار و 166 مرکز عنوان و تصریح کرد: امسال ورودی دانش آموز پیش دبستان در کرمان در مجموع 50 هزار نفر پیش بینی می شود و این تعداد در سال گذشته 48 هزار نفر بوده است.

وی تاکید کرد: نوآموزان بدو ورود به مدرسه در صورت نداشتن گواهی پیش دبستانی باید دوره یک ماهه پیش دبستان را پشت سر بگذارند.

وی تاکید کرد: طرح سنجش امسال در استان کرمان از نیمه اول تیرماه تا 20 شهریور به مرحله اجرا در می آید.

وی توصیه کرد: والدین به محض ثبت نام فرزند خود در مدارس از طریق مدرسه نسبت به نوبت گیری در طرح سنجش اقدام و به پایگاه های سنجش مراجعه کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز