۱۰۷۴ نفر، مجموع تلفات حوادث رانندگی درون و برون شهری استان در سال ۹۷

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۱۲:۵۲:۴۱
کد خبر: ۸۷۰۶۸۶
۱۰۷۴ نفر، مجموع تلفات حوادث رانندگی درون و برون شهری استان در سال ۹۷
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان به تدوین برنامه کاهش تصادفات استان در دو بخش درون شهری و برون شهری براساس مصوبه شورای عالی ترافیک کشور و ضوابط بالادستی اشاره داشت و گفت: تا انتهای برنامه ششم توسعه حوادث رانندگی به ازای هر 10 هزار دستگاه باید 31 درصد کاهش یابد و از طرفی سالانه 10 درصد هم میزان تلفات ناشی از تصادفات باید کاهش یابد، همچنین طبق مصوبه هیئت وزیران در مراکز شهرها و شهرهای بالای 200 هزار نفر باید سالانه 10 درصد کاهش تصادفات را داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی در جلسه ستاد راهبری برنامه جامع کاهش تصادفات استان مجموع تلفات حوادث رانندگی درون شهری و برون شهری استان کرمان در سال گذشته را یک هزار و 74 نفر براساس اعلام پزشکی قانونی عنوان کرد و گفت: نیمی از این تلفات مربوط به شمال استان و نیمی مربوط به جنوب استان و تلفات درون شهری است.

وی تصریح کرد: هشت شهرستان کرمان، سیرجان، بم، جیرفت، زرند، کهنوج، بافت و رفسنجان بیشترین تصادفات را در استان کرمان دارند که شامل طرح ویژه جهت کاهش تلفات درون شهری می‌شوند.

وی تعداد تلفات حوادث رانندگی برون شهری استان کرمان در سال گذشته را 853 نفر اعلام کرد و ادامه داد: استان کرمان باید 149 نفر کاهش تلفات را در سال جاری داشته باشد که 46 نفر در حوزه درون شهری و 103 برون شهری است.

موسوی به تاثیر منفی تصادفات خودروهای حامل اتباع غیرمجاز در میزان آمار استان کرمان اشاره داشت و افزود: اگر این خودروها را کنار بگذاریم، استان کرمان جزو رتبه‌های برتر در کاهش تلفات است.

وی تاکید کرد: بارها از مسئولان کشوری خواسته‌ایم که تصادفات و تلفات خودروهای حامل اتباع غیرمجاز و قاچاق سوخت را به عنوان دو آمار مجزا در استان در نظر بگیرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان بیان داشت: تاکنون آنچه را که زمینه کاهش تصادفات در استان را فراهم کند، شکل نگرفته بود و با پیگیری‌های متعدد در حال حاضر وضعیت ما بهتر شده است.

وی با بیان اینکه اکنون کرمان جزو استان‌های برتر در زمینه شاخصه‌های ملاک عمل در کاهش تلفات است، خاطرنشان کرد: تردد خودروها در استان کرمان 13 درصد افزایش دارد و طبیعتا احتمال تصادف و تلفات بالا می‌رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز