نشست میز کارآفرین در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۲۰:۲۲:۴۷
کد خبر: ۸۸۷۰۱۱
نشست میز کارآفرین در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد
نشست میز کارآفرین کمیسیون بیمه، بانک و مالیات اتاق کرمان با موضوع بررسی مشکلات بیمه تامین اجتماعی کارفرمایان با حضور نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف و نمایندگان اداره کل تامین اجتماعی استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ در این نشست موضوع بخشنامه مرتبط با بخشودگی جرائم کارفرمایان تا پایان سال 96 مطرح و بیان شد این بخشنامه تا 13 شهریورماه مهلت اجرا دارد که البته برخی مسائل باعث شده تعدادی از کارفرمایان نتوانند از آن استفاده کنند. کارفرمایان باید برای استفاده از این فرصت لیست بیمه خود را حداقل در 4 ماه از 18 ماه گذشته پرداخت کرده باشند تا نرم افزار مورد نظر درخواست آنها را بپذیرد.

در این نشست مقرر شد با توجه به اینکه اداره کل تامین اجتماعی استان نمی‌تواند بخشنامه‌ای را تغییر دهد، مشاوران اتاق اشکالات بخشنامه‌های موجود را جمع آوری کنند تا پیگیری ها برای حل مسائل در سطح ملی از طریق اتاق صورت گیرد و همچنین کارفرمایان درخواست خود برای بخشودگی جرائم را به شعب بیمه تامین اجتماعی در سراسر استان تحویل دهند.

بیان مشکلات حسابرسی ها یکی دیگر از موارد مطرح شده در این نشست بود که متفاوت عمل کردن در قراردادهای پیمانکاران تک نفره، دقت نکردن در ثبت اعداد و ارقام حسابرسی ها، حسابرسی از کارفرمایان حقیقی بر خلاف قانون و حسابرسی های مربوط به حق وکالت، حق نظارت و... مغایر با رای هیات عمومی دیوان عدالت، از جمله این موارد عنوان شد. در ادامه این نشست بیان شد، زمان دعوت برای حضور در هیات ها، دو ساعت قبل از برگزاری نشست هیات و اعلام ابلاغیه ها از طریق ایمیل، مسائلی را در این زمینه ایجاد کرده است.

همچنین به مواردی که بر اساس قانون مشمول پرداخت حق بیمه نیستند، اشاره شد که می توان از پاداش به کارکنان و افراد حقوق بگیر یک شرکت و مجموعه، حق الزحمه اتباع بیگانه و افراد فاقد اجازه کار، حمل و نقل جاده‌ای ترانزیت، حمل و نقل هوایی، جوشکاری ساختمانی با آرگون، سرویس ایاب و ذهاب کارکنان و اشخاص حقیقی و خرید لوازم و مصالح مانند شن، آجر، خاک و ماسه نام برد و درخواست شد رویه دریافت بیمه از این موارد ملغی شود.

در این نشست تاکید شد که برخی مشکلات به وجود آمده باعث حسابرسی‌های ناصحیح می شود و همین موضوع ریزش بدهی را در پی خواهد داشت که یک ضعف برای استان است. در ادامه مقرر شد اطلاع رسانی زمان حضور در نشست های هیات های حل اختلاف 15 روز قبل و ابلاغیه ها نیز از طریق ایمیل و پیامک اطلاع رسانی شود.

گفتنی است در این نشست محمدحسین اکبری یزدی رئیس کمیسیون بیمه، بانک و مالیات و عباس جبالبارزی عضو هیات رئیسه اتاق کرمان حضور داشتند. میز کارآفرین، عنوان کمیته ای مشترک بین کمیسیون بیمه، بانک و مالیات اتاق کرمان با سازمان تامین اجتماعی برای سرعت بخشیدن به حل و فصل مشکلات این حوزه است.

 

 

 

نظر شما