استاندار کرمان در جلسه بررسی مشکلات گلخانه های هیدروپونیک:

نبود تفاهم و تعامل دستگاه های اجرایی ریشه حل نشدن مشکلات استان است

۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۵:۳۰:۴۲
کد خبر: ۸۹۵۸۰۱
نبود تفاهم و تعامل دستگاه های اجرایی ریشه حل نشدن مشکلات استان است
استاندار کرمان گفت: متأسفانه از تمامی ظرفیت های قانونی برای حل مشکلات استان استفاده نمی شود و دستگاه های اجرایی از تعامل و تفاهم مشترکی برای حل مشکلات برخوردار نیستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد جواد فدائی در جلسه بررسی مشائل و مشکلات گلخانه های هیدروپونیک در استان افزود: مدتهای زیادی از تصمیم گیری برای نصب کنتورهای حجمی بر روی چاه های آب در استان می گذرد ولی این طرح کماکان با مشکلاتی در بحث اجرا روبرو است.

وی با اشاره به کاهش مصرف آب در گلخانه های هیدروپونیک تصریح کرد: طبق اعلام مسئولان، در شهرک چیل آباد ارزوئیه به میزان 25 هکتار زمین برای تأسیس گلخانه به سرمایه گذاران واگذار شده است و آب منطقه ای نیز در سال 89 با مجوز برداشت 20 لیتر بر ثانیه پروانه نصب یک چاه آب را صادر کرده است که در سال 94 حق النظاره چاه همراه با نصب کنتور حجمی پرداخت شده است ولی متأسفانه اکنون خواستار تعدیل پروانه آب صادر شده به 7 لیتر بر ثانیه هستند.

استاندار کرمان با اشاره به سرمایه گذاری 2 میلیارد تومانی صورت گرفته برای ساخت زیرساخت ها در این شهرک اظهار داشت: از عجایب مدیریتی استان این است که مدیران توان نصب کنتورهای حجمی بر روی چاه های آبی که مصرف غرقابی می کنند؛ ندارند ولی خواستار تعدیل پروانه صادره آب بر روی چاهی هستند که هم کنتور حجمی دارد و هم متناسب با روش های نوین کشاورزی محصولات را تولید می کند.

فدائی گفت: در شهرک روداب نرمشایر مجوز تعداد 26 واحدد گلخانه ای واگذار شده است که قریب به 20 واحد آن به بهره برداری رسیده است و یا آماده کاشت می باشد که لازم است تا در اسرع وقت مسئولین شرکت گاز، عملیات گازرسانی به این پروژه را به سرانجام برسانند.

وی با اشاره به لزوم ایجاد اشتغال و رفع فقر در استان گفت: برخی از مدیران فکر می کنند مسئول ایجاد اشتغال در استان تنها استاندار است ولی تا زمانیکه مدیران با دلسوزی و تفاهم در پی حل مشکلات نباشند؛ گرهی از کار مردم باز نمی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز