مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد:

٩٣.٨ درصد، نرخ باسوادی در استان کرمان

۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۵:۳۳:۴۱
کد خبر: ۸۹۵۸۰۹
٩٣.٨ درصد، نرخ باسوادی در استان کرمان
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه مهارت آموزی در کنار سوادآموزی جز برنامه های نهضت سوادآموزی در کشور بوده است، گفت: درصد سواد در استان کرمان در قبل از انقلاب حدود 42.8 درصد بوده است که در سرشماری سال 95 این میزان به 92.3 درصد ارتقاء یافته و در سال 97 نیز به 93.8 درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد اسکندری نسب با بیان این مطلب که سازمان علمی و فرهنگی یونسکو 17 شهریورماه مصادف با 8 سپتامبر را به عنوان روز جهانی سواد آموزی نامگذاری کرده است، گفت: یکی از شاخص های رشد در جوامع متمدن، میزان بهره مندی افراد  از حداقل سواد خواندن و نوشتن است.

وی افزود: توسعه سواد آموزی گام مفید و بزرگی در راستای توسعه فرهنگی به شمار می رود و در حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارای اهمیت است و می تواند سیر تغییر و تحول را نیز در جوامع ایجاد کند.

اسکندری‌نسب به تاکیدات دین مبین اسلام برای سوادآموزی اشاره و بیان کرد: اسلام در تمامی ادوار پرچمدار سواد آموزی بوده است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با صدور فرمان امام راحل ، نهضت سوادآموزی آغاز به کار کرد و کلاس های سوادآموزی ایجاد شد.

وی با اشاره به این مطلب که میانگین سواد آموزی در سطح کشوری 95.3 است، خاطرنشان کرد: براساس سرشماری سال 95 شهرستان کوهبنان بالاترین نرخ سواد با 98.4  درصد و رودبار جنوب پائین ترین نرخ سواد را با 77.5  به خود اختصاص داده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز