کمالی پور:

منبر امام حسین(ع) جای هتاکی نیست / با سخنران هتاک باید برخورد قضایی شود

۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۱۵:۲۶:۳۰
کد خبر: ۸۹۶۶۱۳
منبر امام حسین(ع) جای هتاکی نیست / با سخنران هتاک باید برخورد قضایی شود
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: «اظهارات توهین‌آمیز یکی از سخنرانان علیه قوه مقننه باید پیگیری قضایی شود زیرا هرگز کسی حق ندارد به ارکان نظام توهین کند».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یحیی کمالی‌پور در واکنش به اظهارات و توهین یکی از سخنرانان به قوه مقننه، اظهار کرد: «فلسفه‌ی قیام عاشورا برون‌رفت از یک سلسله تحجرگرایی زمان بود که متاسفانه تا امروز ادامه دارد؛ قیام سیدالشهداء(ع) مبارزه با جهالتی بود که عامل ریا، تزویر، دروغ، تهمت و افترا بود».

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: «یکی از اهداف امام حسین(ع) اصلاح رفتار امت جدشان و امر به معروف و نهی از منکر بوده است؛ بنابراین اگر امام حسین(ع)، اهل‌بیت خودشان را به مسلخ‌ عشق می‌برند تا موجب اصلاح رفتار امت شوند باید از این امر درس بگیریم».

وی ادامه داد: «امام حسین(ع) خطاب به آل اباسفیان و مردم کنونی فرمودند «اگر دین ندارید، آزاده باشید»؛ در واقع آزادمردی به معنای تهمت نزدن و پرهیز از دروغ است که متاسفانه امروز گاه شاهد آن هستیم».

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم با تاکید بر این‌که انتقاد جایگاه خودش را دارد و باید در مسیر خودش انجام شود، بیان کرد: «هرگز کسی حق ندارد به ارکان نظام اسلامی توهین کند و موجب تخریب و وهن آن شود».

کمالی‌پور افزود: «نمایندگان در تصمیم‌گیری‌ها آزاد هستند و ذات عملکرد قوه مقننه طبق چنین اقتضا دارد، از این رو قرار نیست منتخبان ملت برای هر تصمیمشان به افراد این چنینی پاسخ دهند».

وی با بیان این‌که طرح اظهارات کنایه‌آمیز و تخریب یک رکن نظام امری محکوم بوده و باید در مراجع ذی‌صلاح قضایی رسیدگی شود، گفت: «با سخنران هتاک قطعا باید برخورد شود، زیرا منبر امام حسین(ع) جای تخریب نیست».

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «باید یادآور شد طرح سخنان موهن علیه قوه مقننه قابل پیگیری قضایی بوده و دستگاه قضایی و همچنین هیات رییسه مجلس که وظیفه‌ی صیانت از نمایندگان و قوه مقننه را به عهده دارند، باید به طور جدی به این موضوع ورود کنند».

 

نظر شما