معاون سیاسی، امنیتی استاندار کرمان تاکید کرد:

لزوم اولویت بندی عوامل موثر بر کاهش رشد جمعیت/ ساماندهی ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۱۳:۱۲:۳۴
کد خبر: ۸۹۹۶۶۸
لزوم اولویت بندی عوامل موثر بر کاهش رشد جمعیت/ ساماندهی ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه اغلب افراد در جامعه از جمله نخبگان اطلاع کافی درباره دلایل لزوم رشد جامعه را ندارند و در این زمینه قانع نشده اند، گفت: باید عوامل موثر بر کاهش رشد جمعیت را مطرح کرده و آنها را براساس اولویت بندی و درجه اهمیت مورد توجه قرار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدصادق بصیری در جلسه گروه کاری سلامت استان کرمان افزود: پس از اولویت بندی عوامل موثر بر کاهش رشد جمعیت، لازم است که سهم هر دستگاه در کنترل عوامل بازدارنده از رشد جمعیت و رفع این عوامل نیز مشخص شود زیرا اگر این موارد را به صورت درد مطرح کرده و راهکاری برای آنها اندیشیده نشود، نتیجه مورد انتظار حاصل نخواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه های رشد جمعیت باید با در نظر گرفتن شرایط هر منطقه و قشر تدوین و اجرایی شود تا اثرگذاری لازم را به دنبال داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان به موضوع ساماندهی ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی نیز اشاره و بیان کرد: ستاد اربعین استان به تابعیت از ستاد اربعین مرکزی، برنامه های خود را از شش ماه قبل با تشکیل 14 کمیته آغاز کرده است.

بصیری گفت: با وجود پیش بینی های لازم برای افزایش کیفیت خدمات به زائران اربعین حسینی، تیم های تخصصی آماده هستند تا در صورت بروز هر گونه مشکل، این موارد را در اسرع وقت حل کنند و پیش بینی می شود که در سال جاری مشکل خاصی در زمینه بیماری های واگیر، خدمات موکب ها و ... نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: در راستای ساماندهی وضعیت موکب های اربعین در استان، برخی از موکب ها ادغام شده و درباره برخی دیگر از موکب ها، راه های افزایش کیفیت خدمات آنها پیش بینی شده است.

وی در رابطه با افزایش تجهیزات درمانی زندان ها با اشاره به اینکه 71 درصد مددجویان زندان های استان کرمان به دلیل جرائم مرتبط با مواد مخدر وارد زندان شده اند، تاکید کرد: لازم است که برای ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی  در زندانها از امکانات ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز استفاده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز