معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان عنوان کرد:

تلاش برای بازگشت صنعت گردشگری کرمان به جایگاه واقعی

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۲:۱۷:۳۵
کد خبر: ۹۰۰۷۲۵
تلاش برای بازگشت صنعت گردشگری کرمان به جایگاه واقعی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه در طرح توسعه گردشگری، همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان مدنظر خواهد بود، گفت: امیدواریم با تصویب و اجرای سند توسعه گردشگری، استان کرمان به جایگاه واقعی خود در این صنعت دست یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی در جلسه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری استان با بیان اینکه در طرح توسعه گردشگری، همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان مدنظر خواهد بود، پیشنهاد تشکیل کمیته فنی‌ به دبیری میراث فرهنگی را جهت بررسی کلیات طرح داد و عنوان کرد: با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی، سازمان مدیریت، دفتر فنی استانداری، محیط زیست، راه و شهرسازی و اساتید دانشگاه طرح پیشنهادی مشاور مورد بررسی قرار گیرد.  

وی همچنین با قدردانی از فریدون فعالی سرپرست فعلی اداره کل میراث فرهنگی استان به جهت اقدامات وی در حوزه گردشگری کرمان بیان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک با تصویب سند توسعه گردشگری استان به جایگاه واقعی گردشگری کرمان که همه نگران آن هستیم دست یابیم.

آیت‌اللهی موسوی تاکید کرد: در سیر رسیدن به نقطه مدنظر، کمک همه ما که در مجموعه گردشگری دخیل هستند مثمر ثمر خواهد بود.

فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز عنوان کرد: قول داده بودیم که طرح توسعه و جامع گردشگری استان را تهیه کنیم، لذا در جلسه امروز نظرات اعضای گروه کاری را در این رابطه جویا می‌شویم تا براساس برنامه زمانبندی شده تا پایان سال 99 تدوین و آماده شود.

فعالی ادامه داد: در راستای بررسی و ساماندهی پروژه‌های هدف گردشگری در استان، چهار طرح خانه اوشیدری، باغ هرندی، بازار قلعه محمود و باغ شاهزاده در دستور کار است و طرح‌های ارگ بم و موزه جیرفت هم طرح در دست اقدام داریم.  

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان خبر داد: اولین هفته گردشگری و اولین روز جهانی گردشگری امسال با حضور وزیر میراث فرهنگی از استان کرمان آغاز می‌شود.

 

نظر شما