ریاست هیئت فوتبال استان کرمان:

مربیان فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی باید مدرن باشند/فوتبال، مهم‌ترین پدیده اجتماعی حال حاضر دنیا است

۱۳۹۸/۰۷/۱۳ - ۱۰:۰۰:۲۹
کد خبر: ۹۰۷۱۹۱
مربیان فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی باید مدرن باشند/فوتبال، مهم‌ترین پدیده اجتماعی حال حاضر دنیا است
ریاست هیئت فوتبال استان کرمان گفت: امروز فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی مدرن شده و برای این فوتبال در حال رشد، مربیان نیز باید مدرن باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر علی قرایی، در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی مربیگری سطح دو فوتسال آسیا به میزبانی کرمان ضمن خیرمقدم به حضار شرکت کننده در این دوره مربیگری، از دادگر رئیس کمیته آموزش هیئت بابت پیگیری‌های لازم برای تشکیل این کلاس، قدردانی و عنوان کرد: میزبانی این دوره آموزشی کار بسیار خوب و بزرگی بود که سرانجم با رایزنی هایی که داشتند، توانستند مجوز برگزاری این کلاس را بگیرند.

وی به بیان نقش مهم فوتبال در زندگی مردم پرداخت و افزود: وقتی نام فوتبال می آید، فوتسال را نیز در بر می گیرد.

دکتر قرایی به سطح بالای لیگ دسته یک فوتسال ایران اشاره و تصریح کرد: این اتفاق طی سال های اخیر رخ داده و این نشان می دهد، همه به دنبال پیشرفتند و در این راستا کار می کنند، پس ما هم باید با این چرخه پیشرفت کنیم و دانش مربیگری خود را ارتقاء دهیم.

وی از فوتبال به عنوان مهمترین پدیده اجتماعی حال حاضر دنیا یاد کرد و بیان داشت: فوتبال برای اینکه بتواند جایگاه خودش را حفظ کند، مجبور است، به سمت تمرین، پیشرفت و ارتقاء گام بر دارد، حالا اگر همراه با این تغییر، ما نتوانیم خود را تغییر دهیم، از قافله این تحولات عقب می مانیم.

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان گفت: فوتبال و فوتسال در واقع قطار پرسرعتی  هستند که به سمت  پیشرفت حرکت می کنند، لذا اگر ما نخواهیم همگام با این قطار سرعت بگیریم، در جای خود می مانیم.

دکتر قرایی با ابراز خرسندی از نگاه امروز مدیران کشور به سمت و سوی جوان گرایی افزود: امروز نگاه مدیران ما در کشور به سمت جوان گرایی رفته و این بسیار خوب است که امروز می بینیم دیگر آن تفکر گذشته نیست و همه به دنبال استفاده از جوانان هستند، چرا که جوانان به روز و دنبال فراگیری علم روز فوتبال هستند.

وی از مربیان خواست: به روز باشند و دانش مربیگریشان را افزایش دهند.

دکتر قرایی با اعلام اینکه امروز اگر چه در فوتسال آسیا اولیم اما تیم های ژاپن، تایلند، استرالیا و ... دارند از ما جلو می زند، تصریح کرد: ما نیز مجبوریم به سمت پیشرفت حرکت کنیم و برای این کار باید از وجود مربیان سطح بالای دنیا برای دانش مربیگری خود استفاده کنیم.

وی بیان داشت: امروز فوتبال مدرن شده و برای فوتبال مدرن، مربیان نیز باید مدرن باشند.

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان گفت: امروز می بینید تغییر در مربیان دنیا زیاد است ولی برخی شاخصند، بخاطر اینکه اینها به دنبال فلسفه مربیگری هستند و این آنها را از دیگران متمایز می کند، پس شما هم به عنوان مربی باید برای خود یک فلسفه مربیگری داشته باشید تا بتوانید خود را نسبت به دیگران متمایز کنید.

دکتر قرایی در بخش دیگری از سخنانش به بحث روحی  و روانی بازیکنان اشاره کرد و افزود: اگر به عنوان یک مربی بتوانیم بحث های روحی  و روانی را در کنار دانش مربیگری خود دنبال کنیم، می توانیم نسبت به دیگران متمایز باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: شرکت کنندگان در این کلاس آموزشی، یک دوره پرباری داشته باشند و نهایت بهره برداری را از آن کنند و روزی برسد در رأس تیم های قرار گیرند تا باعث افتخار برای کشورمان باشد.

دوره آموزشی مربیگری سطح دو فوتسال آسیا در بخش آقایان با حضور ۱۵ شرکت کننده از استان‌های فارس، کرمان، هرمزگان، یزد و اصفهان به میزبانی کرمان آغاز شد.

 

نظر شما