رئیس پلیس راه ناجا کشور:

هفت درصد از تولید ناخالص داخلی در تصادفات از بین می رود

۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۱:۴۳:۳۳
کد خبر: ۹۰۷۸۱۲
هفت درصد از تولید ناخالص داخلی در تصادفات از بین می رود
رئیس پلیس راه ناجا کشور گفت: سوانح ترافیکی جزو یکی از پرمخاطره‌ترین مسائل کنونی جامعه است که هفت درصد از تولید ناخالص داخلی کشور هر ساله بابت این گونه حوادث‌ها از بین می رود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سردار سیدتیمور حسینی در همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی، همیاران پلیس، فرهنگیان و راهوران محله استان کرمان اظهار داشت: متاسفانه با توجه به تصادفات این گونه برداشت می شود که رفتار‌های ترافیکی قابل اصلاح شدن نیست و سهم همه در این مسئله باید به طور دقیق مشخص شود.

وی افزود: تربیت برای رفتار‌های ترافیکی مهمتر از آموزش است و برای کاهش حوادث ارتقاء سطح فرهنگی واجب است بر آموزش صرف تاکید کردیم در حالی‌که تربیت بسیار مهمتر است.

سردار حسینی گفت: سوانح ترافیکی جزو یکی از پرمخاطره‌ترین مسائل کنونی جامعه است که هفت درصد از تولید ناخالص داخلی کشور هر ساله بابت این گونه حوادث‌ها از بین می رود.

رئیس پلیس‌راه راهور ناجا تصریح کرد: تفکر و باور کاربران ترافیک را باید اصلاح کنیم و رفتار‌های ترافیکی به شکل جزیره‌ای و بخشی قابل اصلاح شدن نیست.

حسینی بیان داشت: طرح همیاران پلیس در کشور سابقه‌ای دوازده ساله دارد و طی این مدت و زمان به خوبی توانسته اند به پلیس در ارتقاء سطح فرهنگ ترافیک و کاهش حوادث کمک کنند.

سردار حسینی گفت: هزینه‌های جانبی هر فرد که در اثر تصادف فوت می کند در کشور ما بیش از ۵ میلیارد تومان است که این خسارتی جبران ناپذیر دارد و بایستی در این زمینه همه همگام و هم قدم و کمک کار باشیم تا بتوانیم این مشکلات را تا حدودی کم کنیم.

رئیس پلیس‌راه راهور ناجاخواستار همکاری مردم و ارتقاء سطح فرهنگی رانندگی شد.

 

نظر شما