سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان:

نمایشگاه‌ها نباید فرمایشی باشند

۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۰۷:۵۴:۰۸
کد خبر: ۹۱۲۹۰۳
نمایشگاه‌ها نباید فرمایشی باشند
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی های استان در تبریز گفت: در هر صورت این نمایشگاه برگزار خواهد شد اما نه با هزینه دولت. نمایشگاه نباید فرمایشی باشد و باید به سمت واقعی و کاربردی بودن برگزاری نمایشگاه‌ها سوق پیدا کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد علی دهقان در کارگروه توسعه صادرات استان در پاسخ به تقاضای کمک دولتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی های استان در تبریز افزود: اگر واحدها برای معرفی ظرفیت های خودشان به سایر نقاط کشور مشتاق هستند، می توانند با هزینه خودشان در این نمایشگاه شرکت کنند، که قطعا برای آنها نیز در دراز مدت سود خواهد داشت و اگر هم که شرکت در این نمایشگاه را برای واحدشان صرفه اقتصادی نمی دانند، وقت و هزینه خود را هدر ندهند.

وی با بیان اینکه هزینه دولتی در برخی کارها باعث نابودی کار می شود تاکید کرد: این نمایشگاه، نمایشگاه توانمندی هاست اگر ما در این زمینه کمک کنیم، کسانی هم که توانایی لازم را ندارد شرکت خواهند کرد که این کار کیفیت نمایشگاه را پایین خواهد آورد.

براساس این گزارش مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان  نیز در این جلسه گفت: ما به دنبال افزایش ارزش افزوده محصولات صادراتی هستیم و در این راستا نیز خام فروشی را پله پله حذف کردیم، مثلا در گذشته سنگ آهن صادر می شد ولی امروزه گندله صادر می شود.

مهدی حسینی نژاد افزود: بهره وری ها را افزایش دهیم که اگر به این نکته توجه کنیم سود بسیاری را به همراه خواهیم داشت

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه در ۶ ماهه اول سال در حوزه های کشاورزی، صنعت و معدن صادرات انجام شده است، گفت: ۷۷ درصد دلاری کل صادرات استان کرمان در بخش کشاورزی بوده است که شامل ۱۱هزار تن پسته و مغز پسته است که بالاترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده است.

قوام افزود: در صادرات حوزه صنعت نیز کالاهایی همچون سیمان، کاشی و سرامیک بالاترین میزان صادرات را در این زمینه به خود اختصاص داده اند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان خاطرنشان کرد: مجموعا ۵۲۱ میلیون جمع کل صادرات استان خواهد شد در این بازه زمانی بوده که تراز تجاری ما مثبت و ۶۳ میلیون دلار است.

همچنین در این جلسه مقرر شد با توجه به اینکه نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در تبریز برپا خواهد شد، هر‌کدام از کارگروه ها در خصوص روند برگزاری گزارشاتی را ارائه کنند. مقرر شد ستاد استانی پسته در هفته آینده با حضور نماینده مردم شهرستان های پسته خیز با پیگیری جهاد کشاورزی استان برگزار شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز