اجرای محور گردشگری شهر اختیارآباد

۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۰۹:۰۲:۵۳
کد خبر: ۹۱۵۶۹۰
اجرای محور گردشگری شهر اختیارآباد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان از اجرای محور گردشگری اختیارآباد خبر داد و عنوان کرد: محور گردشگری اختیارآباد با توجه به تعدد بناهای تاریخی این شهر تعریف خواهد شد.

به گزارش روابط خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمصطفی آیت‌اللهی موسو در حاشیه بازدید از بناهای تاریخی اختیارآباد از اجرای محور گردشگری در این منطقه خبر داد و گفت: با توجه به تعدد بناهای تاریخی از جمله قلعه، حمام و خانه نصرت الممالک در شهر اختیارآباد محور گردشگری تعریف خواهد شد.

وی افزود: با پیشنهاد میراث فرهنگی و با حضور سرمایه‌گذاران، در هر یک از این عناصر تاریخی کاربری جداگانه‌ای جهت اقامت و پذیرایی از گردشگر دیده خواهد شد و در نهایت این محور به باغ فتح‌آباد ختم می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان ادامه داد: با اجرای محور گردشگری در شهر اختیارآباد، ضمن مرمت و احیای بناهای تاریخی، طی یک برنامه مشخص و برنامه‌ریزی شده، شاهد جذب گردشگر در این منطقه خواهیم بود و شهر اختیارآباد نیز رونق خوبی می‌گیرد.

آیت‌اللهی موسوی با بیان اینکه محورهای گردشگری متعددی در استان از جمله برای شهر سیرجان و کرمان در حال اجراست، در خصوص تامین مالی این پروژه عنوان کرد: با کمک میراث فرهنگی، تسهیلات کم‌بهره در اختیار سرمایه‌گذار قرار خواهد گرفت و استانداری نیز در تامین هزینه‌های مشاور طرح مساعدت لازم را انجام می‌دهد.

گفتنی است در جریان این بازدید که به دعوت شهرداری اختیارآباد و با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان صورت گرفت، روند کار مرمت و فعالیت‌های عمرانی شهرداری‌ در حمام تاریخی اختیارآباد و عمارت نصرت‌الممالک که به ثبت ملی رسیده‌اند، مورد بررسی قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز