معاون عمرانی استانداری کرمان:

مقابله با گردوغبار در کرمان نیازمند اعتبار بیشتر است / منابع‌طبیعی برای احداث کمربند سبز از شهرداری حمایت کند

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۰۸:۳۸:۳۷
کد خبر: ۹۲۲۶۹۴
مقابله با گردوغبار در کرمان نیازمند اعتبار بیشتر است / منابع‌طبیعی برای احداث کمربند سبز از شهرداری حمایت کند
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان گفت: «کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور با ١٧ درصد کانون گردوغبار و درگیری تمام سال با این معضل، از کمبود اعتبارات در این حوزه رنج می‌برد».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ نشست کمیته‌ی مقابله با پدیده گردوغبار با حضور دبیر ستاد ملی مقابله با گردوغبار سازمان حفاظت محیط زیست کشور و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان، مدیرکل منابع طبیعی استان و جمعی از مسئولان در محل استانداری کرمان برگزار شد.

دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گردوغبار در این نشست گفت: «مطالبه و پیگیری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان باعث شد امسال افزون بر٧٣ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با ریزگردها در این استان جذب شود».

علی‌محمد طهماسبی افزود: «کرمان سومین استان در جذب اعتبارات گرد‌وغبار در سال ٩٨ بوده است».

وی ضمن تقدیر از برگزاری مرتب کارگروه گردوغبار کرمان و نظارت مدیریت استان بر عملکرد سازمان‌های مرتبط با ریزگردها، گزارشی از تحقیقات انجام شده در مناطق غبارخیز کشور و چگونگی توزیع اعتبارات ارائه کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: «کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور با ١٧ درصد کانون گردوغبار و درگیری تمام سال با این معضل از کمبود اعتبارات در این حوزه رنج می‌برد».

سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی بیان کرد: «با وجود اعلام اختصاص اعتبار ٧٣ میلیارد تومانی امسال برای گردوغبار این مبلغ ٩ درصد اعتباراتی است که برای جنوب‌شرق و شرق در نظر گرفته شده است و کرمان نیازمند اعتبار بیشتری در این حوزه است».

وی در ادامه بر برگزاری مرتب کارگروه‌ها در استان کرمان اشاره کرد و گفت: «محیط زیست موظف است هر سه ماه این گزارشات را به ستاد کشوری اطلاع دهد».

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان افزود: «شهرداری با ایجاد کمربند سبز کمک بزرگی به حفظ شهر کرمان در برابر گردوغبار می‌کند و لازم است منابع طبیعی برای ایجاد کمربند سبز و احداث بادشکن زنده این ارگان را حمایت کند».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز