پیش‌بینی تولید ۱۸ هزار تن کلزا در جنوب کرمان

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۳:۳۶:۴۵
کد خبر: ۹۲۴۰۱۲
پیش‌بینی تولید ۱۸ هزار تن کلزا در جنوب کرمان
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان از برنامه‌ریزی برای کشت هفت هزار و ۵۰۰ هکتار کلزا در این منطقه خبر داد و پیش بینی کرد: ۱۸ هزار و ۷۵۰ تن هدف گذاری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا ساردویی، در این خصوص گفت: طبق برنامه‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و به منظور افزایش ضریب خود اتکایی در تولید محصول استراتژیک کلزا عملیات کاشت این محصول در سطح هفت هزار و ۵۰۰ هکتار با پیش‌بینی: ۱۸ هزار و ۷۵۰ تن هدف گذاری شد.

او با بیان اینکه عملیات کاشت محصول کلزا از اوایل دهه دوم آبان‌ماه در شهرستان رودبارجنوب آغاز شده است، گفت: در راستای اجرای هرچه مطلوب‌تر عملیات اجرایی کاشت و تولید محصول، بذر مورد نیاز از ارقام هیبرید تراپر و هایولا تأمین شده و برابر نیاز شهرستان‌های تابعه توزیع می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد: در راستای تغذیه متعادل، توزیع کود‌های پایه در دست اجرا است.

او به تامین علف‌کُش بوتیزان استار با قیمت یارانه‌ای اشاره کرد و گفت: متقاضیان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی می‌توانند نسبت به اخذ معرفی‌نامه و تامین سم مورد نیاز خود اقدام کنند.

ساردویی اهتمام هرچه بیشتر کشاورزان منطقه را در راستای توسعه کشت محصول کلزا و مشارکت موثر در تامین روغن مورد نیاز کشور تا نیل به خودکفایی کامل را خواستار شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان کلزاکاران را به کاشت به موقع و به صورت نِمکاری و آبیاری مناسب تا سبز شدن و استقرار گیاه و مراجعه به مراکز جهادکشاورزی و عقد قرارداد کاشت و دریافت حواله تامین کود مورد نیاز توصیه کرد.

او افزود: متقاضیان واجد شرایط دریافت تسهیلات نیز می‌توانند از وام‌های نقدینگی کاشت محصول کلزا استفاده کنند.

 

نظر شما