مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمان:

۲۰ درصد کتابخانه های استان وای فای رایگان دارند

۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۱۲:۱۵:۰۸
کد خبر: ۹۲۵۹۴۸
۲۰ درصد کتابخانه های استان وای فای رایگان دارند
مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمان گفت: به دنبال راه اندازی وای فای رایگان در کتابخانه های کرمان هستیم و تاکنون این اقدام در ۲۰ درصد کتابخانه ها انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد وفایی با اشاره به وجود ۱۳۰ باب کتابخانه در سراسر استان کرمان اظهار کرد: پراکندگی کتابخانه ها در در شهرها، بخش ها و روستاهای استان کرمان مطلوب است.

وی با اشاره به وجود کتابخانه های ویژه در روستاهای استان کرمان ادامه داد: به طور نسبی وضعیت مخازن کتابخانه های استان کرمان مطلوب است.

وفایی گفت: مخازن کتابخانه ها در بسیاری از روستاهای با جمعیت دو تا سه هزار نفر دارای بیش از ۱۵ هزار جلد کتاب است.

وی آمار امانت کتاب در کتابخانه های استان کرمان را مطلوب دانست و گفت: در این زمینه شاهد رشد ۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته هستیم به گونه ای که امسال یک میلیون و ۲۳۷ هزار جلد کتاب به امانت گرفته شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان عنوان کرد: شاخص عضو هم در کتابخانه های کرمان ۶ درصد افزایش یافته است و در حال حاضر ۱۳۱ هزار نفر عضو کتابخانه های استان هستند که نسبت به تعداد کتابخانه ها آمار خوبی است.

وفایی با اشاره به اینکه منابع کتابخانه های ما براساس فرمول نهاد کتابخانه های عمومی کشور به روز و تغذیه می شود، افزود: در استان کرمان در صورت نبود کتاب مورد نیاز اعضا در مخازن، عنوان آن کتاب در کمیته بررسی کتاب طرح و برای کتابخانه تهیه می شود.

وی ادامه داد: سامانه مدیریت جامع کتابخانه های کشور راه اندازی شده است که بر این اساس همه کتابخانه های به یکدیگر هستند.

وی افزاد: با راه اندازی این سامانه اعضا می توانند از خدمات تمامی کتابخانه های سراسر کشور استفاده کرده و کتاب به امانت بگیرند.

وفایی گفت: به منظور ایجاد فضای فربخش و دلنشین برای مطالعه، طراحی ها و بازسازی های جدید در ۱۲ کتابخانه سطح استان کرمان شروع شده است.

وی بیان کرد: همچنین به دنبال راه اندازی وای فای رایگان در کتابخانه هستیم که تاکنون این اقدام در ۲۰ درصد کتابخانه های استان کرمان انجام شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز