دستکاری خودسرانه سیستم سوخت خودرو عواقب خطرناکی دارد

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۰۹:۴۱:۱۶
کد خبر: ۹۳۱۳۶۶
دستکاری خودسرانه سیستم سوخت خودرو عواقب خطرناکی دارد
سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان با اشاره به خطر تزریق گازهای مایع خارج از جایگاه مربوط گفت: دستکاری خودسرانه سیستم سوخت خودرو عواقب خطرناکی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رضا میرزایی افزود: برخی با وارونه کردن سیلندر گاز مایع، مایع گاز خارج شده را به داخل سیلندر گاز موجود در خودرو تزریق می نمایند که با توجه به غیر اصولی بودن، این کار عواقب خطرناکی در پی خواهد داشت.

وی ضمن هشدار درباره عواقب خطرناک دستکاری در سیستم خودروهای گازسوز، اظهار داشت: دستکاری در سیستم‌های سوخت‌رسان مخصوصاً سیستم خودروهای گازسوز منجر به ایجاد خطراتی می‌شود.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، با اشاره به بروز حوادث و آتش‌سوزی‌هایی که در پی دستکاری تعمدی سیستم خودروهای گازسوز روی می‌دهد، گفت: تجربه نشان داده که در سالهای قبل نیز با سهمیه‌بندی بنزین، برخی از رانندگان به سمت استفاده از خودروهای گازسوز می‌رفتند.

وی متذکر شد: تغییر خودسرانه سیستمهای سوخت‌رسانی خودرو، عواقب خطرناکی در پی دارد؛ برخی افراد سودجو، مخازن LPG یا CNG دست‌ دوم را به عنوان سیستم‌های کم‌کارکرد به فروش می‌رسانند یعنی مخازن گازسوزی که سال‌ها در یک خودرو کار کرده و باید اسقاط شود، پس از رنگ‌آمیزی و به عنوان سیستمهای گازسوز کم‌کارکرد به فروش می‌رسد.

میرزایی یادآور شد: در جایگاه‌های سوخت، محیط ایمنی برای سوخت‌رسانی تعبیه شده و اپراتورهای آموزش دیده در آنجا حضور داشته و تجهیزات مناسب در آنها استفاده می‌شود.

 

نظر شما